۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
مراودات تجاری ایران و آذربایجان ۲۲ درصد افزایش یافت| ضرورت فراهم شدن زیرساخت ها برای افزایش مبادلات
رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد؛

مراودات تجاری ایران و آذربایجان ۲۲ درصد افزایش یافت| ضرورت فراهم شدن زیرساخت ها برای افزایش مبادلات

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال ۲۰۲۱ میلادی میزان مراودات تجاری ایران با جمهوری آذربایجان ۲۲ درصد افزایش یافته است.

رامین صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: براساس اعلام کمیته دولتی کشور آذربایجان این مبادلات تجاری در مناطق مرزی به ویژه گمرک بیله سوار و پایانه مرزی این شهرستان به انجام رسیده که آثار مثبتی را برای افزایش توان اقتصادی دو کشور به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: به رغم شیوع بیماری کرونا و تاثیر منفی آن در مراودات تجاری بین کشورها در تبادلات تجاری ایران و آذربایجان در یک سال گذشته نه تنها خللی ایجاد نشده بلکه رشد ۲۲ درصدی را در این مبادلات شاهدیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در بخش صادرات افزایش مناسبی را تا رقم ۲۰ درصد شاهد بودیم و در نقطه مقابل نیز واردات کالا به گمرک بیله سوار که عمدتا مواد اولیه و ماشین آلات کارخانجات و واحدهای صنعتی بوده است، تا ۳۲ درصد رشد نشان می دهد.

صادقی به فراهم شدن زیرساخت های مناسب برای افزایش مبادلات تجاری ایران و آذربایجان اشاره کرد و افزود: با توجه به فعالیت پایانه مرزی بیله سوار در سالجاری ۶۶ هزار تن کالا با رشد ۶۸ درصدی صادر شده و در نقطه مقابل ۱۱هزار تن واردات نیز به انجام رسیده است.

وی بیان کرد: در کنار افزایش مبادلات تجاری تردد مسافران نیز با فروکش کردن بیماری کرونا آغاز شده که انتظار می رود در سال میلادی جدید این رقم افزایش بیشتری را پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: عمده کالاهای صادر شده به کشور آذربایجان با کیفیت و مرغوبیت مناسب مورد توجه کشور همسایه قرار گرفته و انتظار می رود با تلاش تجار و بازرگانان روند مطلوب تری را در این حوزه شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۲۹٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha