۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
۱۴ سال از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از سد «تالوار» به همدان می گذرد
استاندار همدان:

۱۴ سال از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از سد «تالوار» به همدان می گذرد

همدان - استاندار همدان گفت: خط انتقال آب از سد تالوار به همدان سال ۸۶ پس از تاخیر سه ساله آغاز شده و تاکنون پس از ۱۴ سال هنوز به اتمام و بهره‌برداری نرسیده است

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در سفر خود به پایتخت و در راستای پیگیری موضوع تامین پایدار آب شرب همدان با وزیر نیرو دیدار کرد.

در این جلسه موضوع خط انتقال آب از سد تالوار به عنوان یکی از مصوبات سفر مقام‌ معظم رهبری به استان همدان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار همدان در این نشست تشریح کرد: پروژه‌ی مذکور از سال ۸۶ پس از یک تاخیر سه ساله آغاز شده و تاکنون پس از ۱۴ سال هنوز به اتمام و بهره‌برداری نرسیده است.

قاسمی فرزاد اضافه کرد:با توجه به سطح آب‌های زیرزمینی، ذخایر سدهای استان‌همدان و همچنین میزان مصرف مورد نیاز تکمیل پروژه‌ی مذکور برای تامین پایدار آب ضروری است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تامین موقت و مقطعی آب از طریق برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز استان بوده و همچنین تبعات زیادی را در آینده خواهد داشت، افزود: در استان همدان همگرایی و هم‌افزایی لازم در بین مدیران برای به نتیجه رسیدن پروژه‌ انتقال آب از تالوار وجود دارد.

کد خبر: ۱۲۹٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha