۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۷
ذخایر اثبات‌شده نفت آمریکا کاهش یافت

ذخایر اثبات‌شده نفت آمریکا کاهش یافت

ذخایر اثبات‌شده نفت خام ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۹ درصد کاهش یافت.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، داده‌های اخیر اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) نشان داد که ذخایر اثبات‌شده نفت آمریکا در طول سال ۲۰۲۰، ۱۹ درصد کاهش یافته و از ۴۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون بشکه به ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون بشکه رسیده است.

بر اساس این داده‌ها، در طول سال ۲۰۲۰، تنها ۳ میلیارد بشکه ذخایر اثبات‌شده نفت خام در ایالات متحده کشف شده است که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون بشکه از ذخایر اثبات‌شده از طریق تعدیل، فروش و خرید دارایی‌های جدید به‌دست آمده است.

۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون بشکه از ذخایر اثبات‌شده به‌دلیل بازنگری ذخایر از بین رفته و ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون بشکه آن هنگام تولید نفت خام مصرف شده است.

تغییر مقدار ذخایر ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بشکه است که در مجموع بیانگر کاهش ۱۹ درصدی آن است.

داده‌های پیشین این نهاد نشان داد این از دست دادن ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بشکه بزرگ‌ترین کاهش ذخایر اثبات‌شده خود را حداقل از سال ۲۰۱۰ ثبت کرده است. در واقع، ایالات متحده تنها در یک سال دیگر از دهه گذشته (سال ۲۰۱۵) شاهد کاهش ذخایر ثابت‌شده خود بوده است.

از دلایل اصلی از دست دادن ذخایر اثبات‌شده در سال ۲۰۲۰، افزایش کمتر ذخایر از طریق توسعه و اکتشاف بود. در سال ۲۰۲۰، تنها ۳ میلیارد و ۲ میلیون بشکه نفت خام کشف شد که کمتر از نیمی از ذخایر کشف‌شده در سال‌های ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا ویروس عالم‌گیر کرونا را عامل اصلی از دست دادن ذخایر اثبات‌شده نفت معرفی کرد، با قرنطینه‌ها و محدودیت‌های سفر، تقاضا برای سوخت حمل‌ونقل به‌طور چشمگیری کاهش یافت.

کد خبر: ۱۲۹٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha