۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
عملیات تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر بدون‌ وقفه ادامه دارد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

عملیات تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر بدون‌ وقفه ادامه دارد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فعالیت‌های مربوط به تخلیه و بارگیری کالاها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طبق دستورالعمل و مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد درباره روند توسعه ای بندر شهید رجایی در سال جاری، افزود: حدود ۹۰۰ متر از اسکله‌های فاز ۳ کانتینری در  بندر شهید رجایی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان بنادر تصریح کرد: با تکمیل فاز ۳ بندر شهید رجایی، ظرفیت‌های قابل توجهی به زیرساخت‌های این بنادر اضافه می‌شود و از سویی در نظر داریم هم زمان موضوع توسعه اراضی پسکرانه را به مرحله اجرا برسانیم.

وی تأکید کرد: تکمیل زیرساخت‌ها، جذب سرمایه‌گذاری برای تأسیسات زیربنایی و روبنایی و تکمیل پروژه‌های اسکله‌های نفتی در بندر شهید رجایی نیز  در دستور کار قرار گرفته است،   با تکمیل پروژه اسکله‌های نفتی میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی افزایش پیدا می کند.

تمرکز بر توسعه پسکرانه بندر چابهار

وی درباره آخرین وضعیت بندر چابهار هم گفت: عمده تمرکز سازمان بنادر و دریانوردی توسعه پسکرانه‌ بندر چابهار و توسعه اسکله‌های آن است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: اتصال کریدور لجستیکی به بندر چابهار و به پسکرانه‌ها که شامل ایجاد جاده‌ها و مسیر خطوط ترددهای بین‌المللی می‌شود از دیگر اقداماتی است که در این بندر طی سال جاری انجام می‌شود.

نصب تجهیزات استراتژیک در بندر چابهار

وی با اشاره به اینکه تجهیز بندر چابهار از مهمترین برنامه‌هایی است که امسال توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: نصب تجهیزات استراتژیک و همچنین توسعه همکاری ها با کشورهای منطقه جهت افزایش تبادل کالا از مهمترین برنامه‌هایی است که در این بندر، طی ماه‌های آینده انجام می‌شود.

افزایش واردات کالاهای اساسی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه واردات کالاهای اساسی در بسیاری از بنادر طی یک الی دو ماه گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا به شکل چشمگیری افزایش یافته است، گفت: ورود کالاها به بنادر شهید رجایی، امام(ره)، امیرآباد، نوشهر و انزلی افزایش یافته است  و در این زمینه تمام بخش‌های حمل‌ونقلی از جمله قطار و ناوگان جاده‌ای همکاری‌های لازم را جهت جابجایی کالا دارند.

تخلیه کالاهای اساسی به صورت شبانه روزی

وی افزود: ناوگان حمل‌ونقل در این ایام به ویژه از ابتدای سال به صورت شبانه‌روزی در حال تخلیه کالاهای اساسی  هستند، بنابراین در این ایام نه تنها فعالیت در این حوزه کاهش نیافته، بلکه رشد چشمگیری هم داشته است.

راستاد تصریح کرد: تمام فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کالاها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طبق دستورالعمل و مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۲٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha