۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
لزوم انطباق اجرای پروژه «شهر جواهر آسیا» با طرح مصوب دامنه شمالی الوند
معاون استاندار همدان تاکید کرد؛

لزوم انطباق اجرای پروژه «شهر جواهر آسیا» با طرح مصوب دامنه شمالی الوند

همدان - پورمجاهد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از ضرورت انطباق ایجاد شهر «جواهر آسیا» در اجرا و طراحی با طرح دامنه شمالی الوند خبر داد.

ظاهر پورمجاهد در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت پیش روی پروژه پرشین یاقوت و مباحثی چون ایجاد شهر «جواهر آسیا» مطرح کرد: طی آخرین بازدید و صحبت‌های به عمل آمده در این راستا مشاهده شد که سرمایه گذار فعلی این پروژه مشکلاتی در ادارات مختلف دارد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ پیگیر رفع این مشکلات هستیم، تشریح کرد: اولین مشکل در این عرصه، بدهکاری به بانک بود که مشکلاتی برای این طرح در پی داشت که این موضوع هم اکنون تعیین تکلیف و بدهی پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه در این پروژه مشکلاتی نیز با منابع طبیعی وجود داشت، گفت: زمینی که به این پروژه واگذار و بر روی آن ساخت و ساز شده بود، تصرف زمین‌های منابع طبیعی را در پی داشت بدین سبب، این موضوع در محاکم قضایی مطرح و حکم تجدید نظر برای آن در نظر گرفته شده و میزانی جریمه نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده بود.

برای پرداخت این جریمه مقاومت‌هایی وجود داشت اما توصیه بر پرداخت آن داشتیم که هم اکنون این جریمه نیز پرداخت شده است

وی اضافه کرد: برای پرداخت این جریمه مقاومت‌هایی وجود داشت اما توصیه بر پرداخت آن داشتیم که هم اکنون این جریمه نیز پرداخت شده است.

پورمجاهد با بیان اینکه میزانی از زمین که جز درخواست بود، خارج از محدوده طرح بود، عنوان کرد: برای این موضوع نیز مکاتباتی با دستگاه‌های مربوطه مانند مسکن و شهرسازی به انجام رسید.

وی با تصریح بر اینکه مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی کشور برای آن منطقه و نه برای این طرح، گرفته شده است؛ اظهار کرد: این موضوع نیز در دست پیگیری است.

پورمجاهد خاطرنشان کرد: نکته اساسی و کلیدی این طرح این است که موافقت اصولی آن مربوط به سنوات گذشته یعنی ۱۰ سال پیش است؛ تمدید موافقت اصولی و صدور موافقت اصولی جدید به صورت سامانه‌ای است و از وظایف و اختیارات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور است؛ بدین ترتیب، قرار است تا در این زمینه در آنجا جلسه‌ای برگزار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: در این زمینه دو مرتبه وقت جلسه گذاشته شده و قرار بوده تا سرمایه گذار در قالب یک پکیج اطلاعات و آخرین وضعیت کار در این پروژه را ارائه دهد که یک مرتبه این موضوع ارائه نشده و جلسه برگزار نشده است.

اطلاعات تکمیل و به وزارتخانه تحویل داده شده است
وی با بیان اینکه جلسه دوم برگزار شده و این بحث نیاز به اطلاعات تکمیلی مطرح شده است؛ تصریح کرد: در حال حاضر، اطلاعات در این زمینه تکمیل و به وزارتخانه تحویل داده شده است.

پورمجاهد با اشاره به اینکه این جلسه به زودی باید برگزار و این موضوع نیازمند پیگیری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان است، گفت: باید این جلسه در نهایت ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز آینده در وزارت خانه مذکور برگزار شود تا مراحل آن طی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر اصلاح این طرح، به تصویب طرح ساماندهی دامنه شمالی الوند اشاره کرد و از ضرورت انطباق ایجاد شهر «جواهر آسیا» با طرح دامنه شمالی الوند خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه طرح پروژه پرشین یاقوت باید در اجرا و طراحی منطبق با این طرح شود، گفت: طبق آخرین جلسه قرار شده تا این طرح فازبندی و سرمایه گذار بر اساس آن توان خود را برای پیشبرد پروژه اثبات و فاز نخست آن را به بهره برداری برساند و ادامه مسیر را نیز مطابق قانون و مقررات دنبال کند.

کد خبر: ۱۲۹٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha