۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
فرار مالیاتی در اردبیل انگشت شمار است
مدیرکل امور مالیاتی اردبیل:

فرار مالیاتی در اردبیل انگشت شمار است

اردبیل- قلیزاده، مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: به تناسب کشور در استان اردبیل نیز فرار مالیاتی را شاهد هستیم که البته به میزان کم و محدود می باشد.

ابراهیم قلیزاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در تمکین داوطلبانه مالیاتی مؤدیان تلاش می کنند تا به موقع مالیات خود را پرداخت کرده و به دولت در مسیر تأمین هزینه‌ها کمک کنند.

وی این اقدام را حرکتی مناسب در کاهش هزینه‌های وصول، افزایش رضایتمندی مؤدیان و کمک به اهداف درآمدی دولت اعلام کرد و گفت: در سال‌های اخیر تمکین داوطلبانه مالیات به شکل مناسب در جامعه نهادینه شده و ۹۰ درصد مؤدیان در استان اردبیل سعی می کنند پرداخت مالیات خود را انجام داده و با قبول مبلغ مورد نظر صدور اوراق مالیاتی برای آنها قطعی شده است.

مصارف مالیاتی عمدتا مربوط به تأمین هزینه‌های دولت است
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل مصارف مالیاتی را عمدتا مربوط به تأمین هزینه‌های دولت بیان کرد و افزود: دولت برای تأمین هزینه‌های خود از ۲ مسیر بیشترین تلاش خود را به کار می گیرد که فروش نفت و پرداخت مالیات از جمله این راهکارهاست که به دلیل تحریم فروش نفت با مشکلاتی روبه‌رو شده و عمده تمرکز دولت در تأمین هزینه‌ها از محل مالیات است.

قلیزاده پرداخت حقوق کارکنان و پرداختی هزینه‌های مربوط به طرح‌های عمرانی و زیربنایی را از محل پرداخت مالیات یادآور شد و تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده نیز که به صورت مستمر پرداخت می شود متعلق به شهرداری ها و دهیاری هاست تا در بخش عمران و آبادانی شهرها و روستاها هزینه شود.

وی در مورد مشوق‌های مالیاتی برای مؤدیان خوش قول و حمایت از سرمایه‌گذاران در مناطق محروم خاطر نشان کرد: دولت در لوایح بودجه سالانه و برنامه‌های سنواتی این بسته‌های حمایتی را در نظر گرفته که شامل مشوق‌های عمومی، تولیدی، تعاونی و بخش خدمات است.

قلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اگر سرمایه‌گذاران در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته حضور پیدا کنند تا ۱۰ سال و سایر مناطق تا ۵ سال از پرداخت مالیات معاف شده و مشمول نرخ صفر درصد مالیاتی می شوند.

بهره مندی سرمایه‌گذاران از مشوق‌های مالیاتی
وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران در سال‌های اخیر از این مشوق‌های مالیاتی بهره گرفته و زمینه سرمایه‌گذاری های کلان و افزایش توان ظرفیت و اشتغال را بالا بردند.

قلیزاده یکی از آفت‌های این حوزه را فرار مالیاتی اعلام کرد و ادامه داد: به تناسب کشور در استان اردبیل نیز فرار مالیاتی را شاهد هستیم که البته به میزان کم و محدود می باشد.

وی اظهار کرد: البته فرار مالیاتی با اجتناب از پرداخت مالیات متفاوت است چرا که در اجتناب پرداخت مالیاتی سالانه عده‌ای از مؤدیان سعی می کنند پرداختی خود را با تأخیر ۲ تا ۳ ساله انجام دهند اما در فرار مالیاتی گاه با امتنا از پرداخت مالیات روبه‌رو هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل تصریح کرد: انتظار می رود با اجرای قانون سامانه پایانه‌های فروشگاهی مؤدیان بتوانند مالیات خود را به صورت دقیق پرداخت کنند.

کد خبر: ۱۲۹٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha