۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
افزایش درآمدهای کشور از محل کاهش فرارهای مالیاتی
وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد

افزایش درآمدهای کشور از محل کاهش فرارهای مالیاتی

خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بخش اعظم رشد درآمدهای مالیاتی بودجه سال ۱۴۰۱ از محل کاهش فرارهای مالیاتی است.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه نشست امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و در جمع خبرنگاران تصریح کرد: بخش زیادی از درآمدهای دولت در بودجه سال آینده از محل درآمدهای مالیاتی و گمرکی و همچنین فروش اموال و اوراق دولت تامین می‌شود.

وی افزود: امیدواریم در جمع بندی نهایی کمیسیون تلفیق شاهد بودجه‌ای با اعداد و ارقام واقع بینانه باشیم.

خاندوزی یادآور شد: تلاش وزارت اقتصاد و دارایی بر این است که در بودجه سال آینده کسری تراز عملیاتی بودجه - یعنی فاصله بین هزینه جاری دولت با میزان درآمدهای جاری (نه درآمدهای نفتی و استقراض) - که مهمترین شاخص کسری بودجه و عامل فشار به سفره مردم و افزایش تورم است، سال آینده بسیار کمتر از سال گذشته شود.

وی ادامه داد: وضعیت مطلوب نیست، اما به اندازه گام اول در نخستین بودجه دولت سیزدهم تلاش کردیم تا کسری بودجه و فشار و تورم را مهار کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین درباره میزان تحقق درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده نیز گفت: بخشی از این درآمدها مربوط به تغییر نحوه محاسبه مثلا در بخش حقوق گمرکی یا درآمدهای ناشی از واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی است، اما بخش دیگری به کوشش و تلاش مالیاتی دولت باز می‌گردد.

خاندوزی افزود: ما پیشنهاد کاهش ۵ درصد نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی را ارائه کردیم، یک درصد هم سهم دولت در ارزش افزوده کاهش یافته، لذا در این میان باید هنر ما در وزارت اقتصاد و دارایی این باشد که بدون فشار بیشتر بر اقشار تولید کننده، حقوق بگیران، اصناف، کسبه و گروه‌های که شفاف مالیات خود را می‌پردازند، به سراغ اقلیتی دارای فرارهای مالیاتی برویم.

کد خبر: ۱۲۹٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha