۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
موافقت چین برای برداشت از ذخیره‌سازی راهبردی نفت

موافقت چین برای برداشت از ذخیره‌سازی راهبردی نفت

چین با درخواست آمریکا برای برداشت نفت از ذخیره‌سازی راهبردی این کشور موافقت کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، چین همسو با برنامه هماهنگ شده ازسوی آمریکا با مصرف‌کنندگان بزرگ دیگر، در تعطیلات سال نو چینی که یکم فوریه (۱۲ بهمن‌ماه) آغاز می‌شود، بخشی از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را آزاد می‌کند.

برخی منابع که از مذاکرات آمریکا و چین مطلع هستند، اعلام کردند که پکن اواخر سال ۲۰۲۱ موافقت کرد مقدار نامعلومی نفت را با توجه به قیمت نفت آزاد کند.

یک منبع بدون ارائه توضیح بیشتر گفت: چین موافقت کرد اگر قیمت نفت بالای ۸۵ دلار برای هر بشکه باشد، مقدار بیشتری نفت و اگر نزدیک به ۷۵ دلار برای هر بشکه باشد، حجم کمتری از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را آزاد کند.

موافقت چین با آزادسازی نفت از ذخیره‌سازی راهبردی این کشور نتیجه سلسله‌ای از مذاکرات است.

دولت بایدن در ماه نوامبر اعلام کرده بود که حدود ۵۰ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را همراه با دیگر کشورهای مصرف‌کننده از جمله چین، هند و کره جنوبی برای مبارزه با افزایش هزینه سوخت آزاد خواهد کرد.

آمریکا در چند هفته اخیر چند مورد سواپ و فروش نفت از ذخیره‌سازی راهبردی خود را اعلام کرده است. ژاپن و کره جنوبی هم برنامه‌هایی برای فروش نفت اعلام کرده‌اند.

چین که همیشه داده‌های مربوط به ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را محرمانه نگه می‌دارد، در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ نخستین مزایده فروش نفت از این ذخیره‌سازی‌ها به مقدار حدود ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه را برگزار کرد که حدود نصف مصرف روزانه این کشور است.

سازمان غذا و ذخیره‌سازی راهبردی نفت چین در ماه نوامبر ۲۰۲۱ اعلام کرده بود در حال بررسی برداشت نفت از این ذخیره‌سازی‌هاست، اما به درخواست آمریکا برای آزادسازی نفت از آن اشاره‌ای نکرده بود.

کد خبر: ۱۲۹٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha