۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
گازپروم و روسیه مقصر بحران گاز اروپا نیستند

گازپروم و روسیه مقصر بحران گاز اروپا نیستند

نواک، معاون نخست وزیر روسیه تأکید کرد که گازپروم و روسیه هیچکدام مقصر بحران انرژی اروپا نیستند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، الکساندر نواک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا- ۱اعلام کرد که گازپروم و روسیه در بحران انرژی در اروپا مقصر نیستند.

وی گفت: بی‌شک از اظهارنظر فاتح بیرول، رئیس سازمان بین‌المللی معتبری مانند آژانس بین‌المللی انرژی متعجب شدم که تلاش می‌کند مقصر مشکلات امروز مصرف‌کنندگان اروپایی را تغییر دهد، البته نه گازپروم و نه روسیه به طور کلی در این باره مقصر نیستند.

معاون نخست‌وزیر روسیه تأکید کرد که توسعه بحران انرژی اروپا تحت تاثیر یک زمستان طولانی بوده که سبب استخراج حجم قابل توجه گاز از ذخایر زیرزمینی گاز (UGS) در اروپا شده است.

نواک افزود: افزون بر این، اقتصاد جهان روند بهبود را آغاز کرده است و گاز مایع ایالات متحده به‌طور عمده به بازارهای آسیایی صادر شد.

تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا از سپتامبر تا دسامبر سال ۲۰۲۱ گازپروم را به محدود کردن عرضه گاز به اتحادیه اروپا در دوره اوج قیمت انرژی متهم کردند زیرا معتقد بودند که روسیه – که حدود ۴۰ درصد از نیازهای گاز اتحادیه اروپا را تأمین می‌کند - قیمت‌های گاز اروپا را دستکاری کرده است.

گازپروم هم در واکنش به این مسئله، بارها اعلام کرده است که عرضه گاز این شرکت به کشورهای اتحادیه اروپا در پاییز ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه ۲۰۲۰ افزایش یافته و به همه تعهدهای قراردادی خود درباره کشورهای اتحادیه اروپا به‌طور کامل پایبند بوده است.

کد خبر: ۱۲۹٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha