۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی عملیات اجرایی تصفیه‌خانه سد «سرابی» تویسرکان
مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان اعلام کرد:

پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی عملیات اجرایی تصفیه‌خانه سد «سرابی» تویسرکان

همدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی تصفیه‌خانه سد سرابی تویسرکان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای همدان، منصور ستوده در بازدید از پروژه تصفیه‌خانه آب شرب سد سرابی با بیان اینکه سامانه سد سرابی تویسرکان شامل سد سرابی، خط انتقال به طول ۱۵ کیلومتر و تصفیه‌خانه آب شرب است اظهار کرد: این سد با حجم مخزن ۸.۲ میلیون مترمکعب با هزینه اعتباری حدود ۶۰ میلیارد تومان ساخته شده و حجم کنونی سد برابر ۲.۷ میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه در تصفیه‌خانه سد سرابی سه مدول هر کدام‌ با ۱۰ هزار مترمکعب فعالیت خواهد داشت گفت: قرار است که از این سد سالانه ۷ میلیون متر مکعب آب شرب شهرستان و ۲.۵ تا ۳ میلیون متر مکعب حق‌آبه کشاورزی اراضی پایین‌دست تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان طول خط انتقال آب از سد سرابی تا محل تصفیه‌خانه و شهر تویسرکان را برابر ۱۵ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این پروژه شامل خط انتقال آب خام از سد تا تصفیه‌خانه و خط انتقال آب پاک یا تصفیه شده از تصفیه‌خانه به مخازن داخل شهر تویسرکان است.

وی پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه این پروژه را ۹۲ درصد دانست و گفت: مشکل برق این پروژه حل شده است.

ستوده با اشاره به احداث پروژه تصفیه‌خانه سد سرابی به روش BOT عنوان کرد: قرارداد منعقد شده برای این پروژه ۲۸ میلیارد تومان بوده که به قیمت امروز طبق نظر سرمایه‌گذار حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در پروژه تصفیه‌خانه سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر: ۱۲۹٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha