۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
۳۴۴ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی راه اندازی شد
سرپرست سازمان صمت آذربایجان‌شرقی:

۳۴۴ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی راه اندازی شد

تبریز- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به سرمایه‌گذاری۳ هزار و ۷۰۱ میلیارد تومانی در این بخش، از راه اندازی ۳۴۴ واحد صنعتی در ۹ ماهه سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش بازار، غلامعلی راستی با بیان اینکه با آغاز به کار این میزان واحد صنعتی در استان، زمینه اشتغال بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر فراهم شده است، اظهار داشت: تا پایان آذرماه امسال ۱۶۸ واحد صنعتی جدید ایجادی با سرمایه‌ای بالغ بر ۱,۴۰۱ میلیارد تومان و ۱۷۶ واحد صنعتی توسعه‌ای با سرمایه‌ای ۲۵۰۴ میلیارد تومانی در آذربایجان شرقی راه اندازی شده است.

وی افزود: محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت منسوجات، ساخت مواد و محصولات شیمیائی، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی و وسایل نقلیه موتوری از جمله گروه‌های صنعتی در بخش‌های ایجادی و توسعه‌ای بوده‌اند.

سرپرست سازمان صمت استان، تصریح کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، بیشترین واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده توسعه‌ای و ایجادی، در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر بوده‌اند.

وی با تاکید بر توسعه و تعمیق ساخت داخل به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت صمت در سال‌های اخیر، ادامه داد: در راستای سیاست حمایت و تعمیق تولید داخلی، تعداد معافیت گمرکی ماشین‌آلات در بازه زمانی نه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۲۹٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha