۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
پیگیری حقوق کارگران بازنشسته و ساختمانی در بودجه ۱۴۰۱
رئیس فراکسیون کارگری مجلس عنوان کرد

پیگیری حقوق کارگران بازنشسته و ساختمانی در بودجه ۱۴۰۱

رئیس فراکسیون کارگری مجلس از بررسی مطالبات کارگران و گلایه آنها از تضییع حقوق این قشر توسط مناطق آزاد و سازمان بنادر و کشتیرانی در نشست با تشکل های کارگری استان خوزستان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی، در تشریح نشست خود با تشکل های کارگری استان خوزستان افزود: این نشست با حضور مجتبی یوسفی و سید کریم حسینی نمایندگان مردم اهواز، فعالان کارگری و مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان برگزار شد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست 12 مطالبه از جمله ایجاد ردیف پایدار در بودجه 1401 برای کارگران ، افزودن یک بند به تبصره 2 قانون بودجه برای تهاتر بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی همچون بودجه 1400، در زمره مشاغل سخت قرار گرفتن رانندگان خودروهای سنگین و سبک و کارگران ساختمانی، تامین منابع مالی برای کارگران ساختمانی، اصلاح قانون تشکل های کارگری همچون شورای اسلامی کار و توجه به کارگران بخش خصوصی، پیگیری مطالبات کارگران شهرداری های استان خوزستان، همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته، توجه به فعالیت تشکل های کارگری در عرصه های مختلف، تعامل بین تامین اجتماعی و وزارت کار و وزارتخانه متنوع و نهادهای حاکمیتی مطرح شد.

رییس فراکسیون کارگری مجلس یادآور شد: تضییع حقوق کارگران در مناطق آزاد از مهمترین مطالبات تشکل های حاضر در این نشست بود، چرا که مناطق آزاد و سازمان بنادر و کشتیرانی در این حوزه فعالیت های غیرقانونی انجام می دهند و اجازه نمی دهند اداره کار و دستگاه های دولتی و حاکمیتی و تشکل ها برای صیانت از کارگران در عرصه های مختلف حضور فعالیت داشته باشند.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم تاکید کرد: در این نشست قرار شد بخشی از مطالبات مطرح شده از طریق مکاتبه با وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط پیگیری شود و پیگیری بخشی از مطالبات را نیز در قالب اصلاح قوانین دنبال کنیم. همچنین از مسئولان مربوطه در استان خوزستان خواهیم خواست که توجه ویژه ای به کارگران داشته باشند، چرا که بین 800 تا یک میلیون کارگر در این استان وجود دارد که با خانواده هایشان جمعیت زیادی را تشکیل می دهند و باید از ظرفیت این کارگران در جهت پیشبرد اهداف توسعه ای این منطقه به بهترین نحو استفاده شود.

کد خبر: ۱۲۹٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha