۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
به ظرفیت خوبی در تولید و اکتشاف آلومینیوم دست یافتیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

به ظرفیت خوبی در تولید و اکتشاف آلومینیوم دست یافتیم

فاطمی امین، وزیر صمت با بیان اینکه در برخی از صنایع مثل فولاد به این پایداری رسیدیم، گفت: به ظرفیت خوبی در حوزه تولید و اکتشاف آلومینیوم دست یافتیم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت صمت، سیدرضا فاطمی امین در مراسم جشن دستیابی به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم جنوب، اظهار داشت: در برهه‌ای از زمان هستیم که باید بر یکپارچگی صنعت و معدن تمرکز داشته باشیم و امروز دغدغه پایداری و تکمیل این صنعت را دارم.

وی با بیان اینکه در برخی از صنایع مثل فولاد به این پایداری رسیدیم، گفت: باید در صنعت آلومینیوم نیز به همین مرحله برسیم بنابراین همه انرژی باید بر صنایع پایین دست و بالادست متمرکز شود.
آمادگی برای حمایت و تمرکز صنایع در وزرات صمت وجود دارد

وزیر صمت با بیان اینکه این آمادگی برای حمایت و تمرکز صنایع در وزرات صمت وجود دارد، افزود: باید یک جریان مطمئن در تامین مواد اولیه ایجاد کنیم و فعالان این صنعت بر یکپارچگی و پایداری تمرکز کنند و در وزارت خانه نیز این آمادگی وجود دارد که حمایت کند.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: تمامی صنایع کشور از جمله آلومینیوم باید به روز ترین صنایع بوده و محصولاتی در بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنند که بهترین کیفیت را داشته باشد.
فاطمی امین همچنین بیان کرد: در مسیری قرار گرفته‌ایم که باید شکوفایی صنعت را شاهد باشیم.

وی افزود: ایران به ظرفیت خوبی در حوزه تولید و اکتشاف آلومینیوم دست‌یافته است و ایران باید به سمتی حرکت کند که بتوان علاوه بر صنایع پایین دستی بر سایر معادن نیز سرمایه گذاری کنند.

فاطمی امین ادامه داد: ایجاد جریان مطمئن در تأمین منابع اولیه می‌توان آینده آلومینیوم را تضمین نمود اما نیاز است که تجمع سرمایه گذاری در کشور صورت بگیرد.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: تمامی صنایع از جمله صنایع تولید آلومینیوم باید با بهترین کیفیت در ابتدا در بازارهای داخلی عرضه شده و سپس نسبت به عرضه در بازارهای جهانی اقدام شود.

کد خبر: ۱۲۹٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha