۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
احیای واحدهای راکد زنجان یکی از مسیرهای کوتاه برای رشد اقتصادی است
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

احیای واحدهای راکد زنجان یکی از مسیرهای کوتاه برای رشد اقتصادی است

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد در استان زنجان یکی از مسیرهای میانبر برای رسیدن به رشد اقتصادی است.

علی یگانه فرد در گفتگو با خبرنگار بازار به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیرامون برنامه رشد ۸.۵ درصدی اقتصاد استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ، گفت: این رشد اقتصادی با برنامه ریزی منسجم و یکپارچه قابل دسترسی می باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی ها، ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی در نظر گرفته شده استان در سال آینده از طریق بهره وری برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: بر اساس همین هدف گذاری، مابقی رشد اقتصادی استان از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه واحدهای صنعتی در استان محقق خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه منسجم بودن اقدامات و یکپارچه بودن برنامه کاری با همکاری همه دستگاه ها، نهادها و ... در تحقق رشد اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در این مسیر باید از اشتباهات سنوات گذشته دوری کرد و کاملا منسجم کار را عملیاتی و اجرا نمود.

یگانه فرد با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های جدید از طریق بخش خصوصی باید صورت گیرد اما این سرمایه گذاری های جدید با توجه به روند کاری، زمانبر بوده و در سال ۱۴۰۱ خود را نشان نخواهد داد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است از ظرفیت های موجود در استان استفاده و برنامه ریزی شود تا به نتیجه رسیده و رشد اقتصادی در نظر گرفته شده محقق شود.

وی با بیان اینکه در گام نخست احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد می تواند یکی از مسیرهای میانبر برای رسیدن به رشد اقتصادی باشد، اظهار کرد: تعدادی از واحدهای بزرگ در استان زنجان طی سنوات گذشته سرمایه گذاری شده اما راکد هستند که می توان به واحدهایی از جمله پتروشیمی، بلکا شرق، چرم مصنوعی، زاگرس دارو، هیدروفیل و چندین واحد دیگر اشاره داشت که این واحدها با مدیریت و برنامه ریزی می توانند به چرخه تولید بازگردند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه نزدیک ترین راه به رشد اقتصادی احیای واحدهای راکد است چرا که سرمایه گذاری جدید چند سال زمان نیاز دارد تا به مرحله تولید و رشد اقتصادی رسد، افزود: فعال سازی بیش از ۳۶ درصد از معادن تعطیل نیز می تواند از دیگر برنامه ها در تحقق رشد اقتصادی باشد، چرا که در حال حاضر از ۴۲۳ معدن استان در حدود ۲۷۰ معدن فعال می باشد، این مهم نیز می تواند تعیین تکلیف شده و با فعالیت معادن ارزش افزوده لازم را ایجاد نماید.

یگانه فرد با بیان اینکه توجه و مدیریت صنایع دستی استان که ظرفیت بالایی در این حوزه دارند نیز در تحقق رشد اقتصادی استان حائز اهمیت است، تصریح کرد: در این بخش فرش، چاقو؛ ملیله، مس و چارق که منحصر به فرد هستند می توانند ارزش افزوده بسیار بالایی ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی چندین برنامه مختلف در بخش های مختلف اقتصادی استان دارد که می‌تواند با برنامه‌ریزی منسجم آن را به منصه ظهور رسانده و رشد اقتصادی استان تحقق پیدا کند.

کد خبر: ۱۲۹٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 0
      سلام با احیای یکی دو واحد مشکل شهر زنجان نمیشود بیکاری در زنجان بیداد میکند