۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۴
 خودداری مراکز تعویض پلاک از وصول مالیات پس از گذشت ۶ ماه
کارشناس حوزه دفاتر اسناد رسمی مطرح کرد

خودداری مراکز تعویض پلاک از وصول مالیات پس از گذشت ۶ ماه

ساکت، کارشناس حوزه دفاتر اسناد رسمی گفت: تا سه روز پیش مراکز تعویض پلاک از وصول مالیات خودداری می کردند که این مسئله باید حل شود، چراکه پس مدت شش ماه، این عدم وصول قابل قبول نیست.

به گزارش بازار، رضا ساکت، کارشناس حوزه دفاتر اسناد رسمی با بیان اینکه در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، مراکز تعویض پلاک نیز ملزم به وصول مالیات نقل و انتقال هستند.

وی با اشاره به اختلاف ۱۴ ساله نیروی انتظامی و کانون سردفتران در مورد نقل و انتقال خودروها افزود: در برج ۱۲ سال گذشته دستور داده شد که دفاتر رسمی براساس برگ سبز سند بزنند، صدور بخش نامه دادستان کل کشور در ۱۳ شهریور سال جاری جلوه تحول در قوه قضائیه بود که با وجود احتیاج به بودجه کلان، از نفع اسناد خودرو به نفع مردم گذشتند.

کارشناس حوزه دفاتر اسناد رسمی در مورد فرار مالیاتی اظهار کرد: فرار مالیاتی در ماده ۲۰۱ قانون مالیات مستقیم جرم انگاری شده است. اگر فردی برخلاف واقع مدارک و اسنادی تهیه و به آن استناد کند، فرار مالیاتی است.

وی افزود: تا سه روز پیش مراکز تعویض پلاک از وصول مالیات خودداری می کردند که این مسئله باید حل شود، چراکه پس مدت ۶ ماه، این عدم وصول قابل قبول نیست. همچنین در این قانون وکالت فروش از دریافت مالیات معاف شده است.

ساکت همچنین در مورد خودداری تعدادی از دفاتر رسمی از تنظیم وکالت بر روی برگ سبز گفت و خاطرنشان کرد: این موضوع موجب نارضایتی مردم و سوءاستفاده برخی از دلالان شده است و لذا باید به این موضوع نیز رسیدگی و دفاتر ملزم به اجرای آن شوند.

کد خبر: ۱۲۹٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha