۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
ناآرامی های قزاقستان تاکنون بر روابط اقتصادی با ایران تأثیر نگذاشته است
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان:

ناآرامی های قزاقستان تاکنون بر روابط اقتصادی با ایران تأثیر نگذاشته است

گرگان- امیرشاهی، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان با اشاره به برخی ناآرامی ها در قزاقستان، گفت: تاکنون هیچ تاثیر منفی قابل ملاحظه ای بر مناسبات ایران و قزاقستان رخ نداده است.

ذوالفقار امیرشاهی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: برخی مسائل از قبیل افزایش قیمت سوخت سبب اعتراض و ناآرامی هایی در قزاقستان شده است و با توجه به این که این کشور از جمله مقاصد صادراتی گلستان است، می تواند تأثیراتی را به دنبال داشته باشد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان افزود: تاکنون هیچ تاثیر منفی قابل ملاحظه ای بر مناسبات گلستان با کشور جمهوری قزاقستان رخ نداده است.

وی با توضیح این که هر تحولی که در کشورهای همسایه اتفاق می افتد به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر مناسبات دوجانبه تاثیر می گذارد، گفت: سطح روابط دو کشور ایران و قزاقستان، بسیار بالا است و سفارت قزاقستان در تهران تلاش های زیادی برای ایجاد بسترهای مناسب ارتباطی انجام داده است.

امیرشاهی عنوان کرد: پس از بازگشت امنیت و ثبات به این کشور مناسبات دوجانبه خود را در همه زمینه ها گسترش خواهیم داد و وجود بیش از هشت هزار تبعه قزاق در گلستان نقش مهمی در ارتباط دو کشور خواهند داشت.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان با اشاره به وجود تعداد کثیری از تجار و بازرگانان ایرانی در کشور قزاقستان، گفت: حضور بازرگانان می تواند زمینه اجرای پروژه های صنعتی و اقتصادی و کشاورزی را در قزاقستان فراهم و زمینه ساز توسعه روابط دو کشور شود.

وی با اشاره به پیمان اوراسیا، بیان کرد: این امر در تحولات اقتصادی کشور و مخصوصاً گلستان بسیار تاثیرگذار است.

امیرشاهی گفت: امیدواریم ثبات امنیت و تحرکات اقتصادی در کشورهای همسایه ایران و به خصوص کشور قزاقستان وجود داشته باشد.

کد خبر: ۱۲۹٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha