۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
صادرات نفت ایران ۴۰ درصد افزایش یافت
رییس جمهور:

صادرات نفت ایران ۴۰ درصد افزایش یافت

رییس جمهور با بیان اینکه ما رفع تحریم‌ها را عزت‌مندانه دنبال می‌کنیم، گفت: صادرات نفتی ایران به حدی افزایش یافته که ما دیگر نگران صادرات آن نیستیم.

به گزارش بازار، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در ارتباطی ویدیو کنفرانسی با دوازدهمین اجلاسیه علمای بلاد در قم، با بیان اینکه در کنار رفع تحریم ها، مساله خنثی سازی تحریم و صادرات غیرنفتی نیز با جدیت توسط دولت در حال انجام است، افزود: تورم نگرانی اصلی مردم است، طبق آمار بانک مرکزی تورم امروز کشور در ۷۰ سال گذشته بی نظیر بوده است ولی با این وجود سیر نزولی تورم در ایران آغاز شده و دولت برای تغییر شرایط در شرایط کاملا ملموس و واقعی بسیار امیدوار است.

رییس جمهور گفت: جامعه امروز با نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روبه رو است و محوری ترین مساله ای که امروز باید در کشور انجام شود، اجرای عدالت است، اجرای عدالت و میثاق بزرگی است که علمای اسلام با خداوند متعال منعقد کرده اند.

رییسی با اشاره به عقب ماندگی های جدی کشور در عدالت اقتصادی، ادامه داد: در مساله عدالت چیزی که مهم است اجرای عملی و میدانی عدالت است به نحوی که مردم مزه شیرین آن را بچشند و سخن از عدالت از حد کتاب، شعار و شعر فراتر برود.

رییس جمهور بیان داشت: در مساله اجرای عدالت همه مردم و مسوولان باید در کنار هم باشند و آمادگی های آن نیز شکل گرفته است، دولت سیزدهم در پی این است که عقب ماندگی های عدالت در کشور را جبران کند.

وی با اشاره به مساله مدیریت بیماری کرونا، تاکید کرد: در زمان آغاز دولت سیزدهم روزانه حدود ۷۰۰ خانواده داغدار می شدند که امروز با الطاف الهی تعداد قربانیان به کمتر از ۳۰ نفر رسیده است.

رییسی گفت: در آغاز دولت سیزدهم ذخایر کالاهای اساسی اطمینان بخش نبود در حالی که امروز هیچ نگرانی از ذخایر کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد.

رییس جمهور با بیان اینکه ما رفع تحریم‌ها را عزت‌مندانه دنبال می‌کنیم، گفت: صادرات نفتی ایران به حدی افزایش یافته که ما دیگر نگران صادرات آن نیستیم، صادرات نفت در دولت سیزدهم ۴۰ درصد افزایش یافته و پول حاصل از صادرات نیز در حال بازگشت به کشور است.

وی خاطرنشان کرد: امروز زمینه در جهان اسلام و کشورهای غیرمسلمان برای گرایش به معنویت، اسلام و فرهنگ و معارف ائمه اطهار(ع) بیش از همیشه فراهم شده است.

رییس جمهور تاکید کرد: حوزه علمیه قم و اتفاقات ۱۹ دی ماه سال ۵۶ خاستگاه انقلاب اسلامی است و هدف نهایی انقلاب، امام راحل و مقام مظم رهبری این است که دین باید در صحنه باشد.

وی بیان کرد: ما معتقدیم دین می تواند به تمام نیازهای امروز جهان معاصر پاسخ بدهد و حوزه های علمیه به عنوان خاستگاه و حامی انقلاب اسلامی باید همیشه دغدغه انقلاب و پیشرفت امور را داشته باشند.

رییسی افزود: حوزه علمیه به عنوان پدیدآورنده انقلاب نمی تواند نسبت به مشکلات و نیازهای جامعه بی تفاوت باشد، علمای بزرگ حوزه هم نیاز جامعه را به درستی می شناختند و هم حاضر بودند در مسیر بهبود شرایط با روی کارآوردن علم، دانش و آبروی خود نقش آفرینی کنند.

وی بیان داشت: سخنرانی در جمع علمای بلاد و جامعه مدرسین در خلال سفر استانی به هرمزگان به صورت ویدیو کنفرانسی برای بنده توفیق بزرگی است و بسیار مایل بودم تا به صورت حضوری در قم در این اجلاسیه باشکوه حضور پیدا کنم.

کد خبر: ۱۲۹٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha