۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
جزئیات اعمال تعرفه‌های جدید برق از اول بهمن

جزئیات اعمال تعرفه‌های جدید برق از اول بهمن

رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: نظام تعرفه‌گذاری برق از ابتدای بهمن امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش بازار، غلامعلی رخشانی‌مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: نظام تعرفه‌گذاری برق از ابتدای بهمن امسال اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: با اجرایی شدن تعرفه‌های جدید برق، نظام پلکانی تغییر می‌کند و مقرر شده برای کل کشور چهار الگو از قبیل الگوی مصرف، پله الگوی مصرف تا ۱/۵ برابر الگوی مصرف، پله ۱/۵ برابر الگوی مصرف تا ۲ برابر الگوی مصرف و پله از ۲ برابر الگوی مصرف به بالا داشته باشیم.

رخشانی‌مهر افزود: الگوی مصرف در ماه‌های سرد سال برای سراسر کشور یکسان و ۲۰۰ کیلووات تعیین شده است و این الگوها در تابستان تغییر می‌کنند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: قیمت برق برای بیش از ۸۵ مشترکان برق تغییر نمی‌کند و اگر آنها الگوی مصرف را رعایت کنند مشمول دریافت تخفیفات می‌شوند و اگر از الگوی سال گذشته کمتر استفاده کنند از تخفیفات ویژه برخودار می‌شوند.

رخشانی‌مهر بیان کرد: در تعرفه‌های جدید، قیمت برق برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند دو برابر محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون برای ۳۸۰ هزار مشترک کنتور هوشمند نصب شده است، افزود: کنتورهای هوشمند موجب محدود کردن مصرف بی رویه مشترکان پر مصرف می‌شود و قرائت آن از راه دور است و با این کنتورها اطلاعات مصرف را می‌توانیم هر دو ساعت در اختیار مشترکان قرار دهیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: قرار است تا ۳ سال آینده برای ۳۷ میلیون مشترک برق، کنتور هوشمند نصب کنیم و برای همیشه پرونده کنتورهای دیجیتال و الکترومکانیکی معمولی جمع

رخشانی‌مهر با بیان اینکه تا قبل از پیک سال جاری حدود ۷۵۰ هزار کنتور هوشمند نصب شده است، گفت: از مجموع ۳۷ میلیون مشترک برق، ۳۰ میلیون مشترک خانگی، پنج میلیون مشترک تجاری، یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک عمومی - اداری، ۴۰۰ هزار مشترک بخش صنعتی و ۴۰۰ هزار مشترک در بخش کشاورزی هستند.

کد خبر: ۱۲۹٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 0
      مشترکان از کجا پول دارند ماهی 100 هزار تومن قسط کنتور هوشمندبدهند . وزارت نیرو به خودش نگاه کرده که ماهی 20 تا 30 میلیون تومن حقوق میگیرند