۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
سیستان و بلوچستان دومین استان پایلوت اجرای طرح تحول اکتشاف معدنی می‌شود
استاندار سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان دومین استان پایلوت اجرای طرح تحول اکتشاف معدنی می‌شود

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در استان سیستان و بلوچستان به عنوان دومین استان پایلوت در کشور اجرا می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی پس از دیدار با شهیدی رئیس سازمان زمین‌شناسی اظهار داشت: در تفاهم‌نامه‌ای که بین استانداری و رئیس سازمان زمین‌شناسی کشور و ایمیدرو منعقد شده، استان سیستان و بلوچستان به عنوان دومین استان در قالب طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در کشور تعریف شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در فاز نخست اجرای این طرح، ژئوفیزیک هوایی در پهنه ۱۵ هزار کیلومترمربع تا ۳۵ هزار کیلومترمربع اجرا می‌شود، افزود: امیدواریم بر اساس این طرح، اکتشافات عناصر و ظرفیت‌های معدنی استان اضافه شود و سیستان و بلوچستان به رتبه‌های یک تا سه بین استان‌های معدنی کشور ارتقا یابد.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بیان کرد: به دنبال اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی که در خراسان جنوبی اجرا شد، به نتایج چشمگیری رسیدیم و بنا را بر این گذاشتیم که طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی را به عنوان طرح تحول در سیستان و بلوچستان به عنوان دومین استان اجرا کنیم.

رئیس سازمان زمین‌شناسی ادامه داد: بر اساس این طرح در حدود ۳۵ هزار کیلومترمربع به صورت همزمان بالغ بر ۲۰۰ لایه زمین‌شناسی، ژئوشیمی و زمین‌شناسی اقتصادی اکتشاف می‌شود. حدود ۱۵ هزار کیلومترمربع ژئوفیزیک هوایی تا پایان سال انجام خواهد شد و ادامه کار ژئوفیزیک تا ۳۵ هزار کیلومترمربع در سال آینده اجرایی می‌شود.

شهیدی ادامه داد: برای اجرای این طرح ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر متخصص زمین‌شناسی از سراسر کشور در این استان متمرکز خواهند شد و امیدواریم به دنبال اکتشافات، هم اکتشافات سطحی و هم به دنبال نتایج ژئوفیزیک هوایی که اکتشاف در عمق است بتوانیم به نتایج بسیار گران‌بهایی در استان سیستان و بلوچستان دست یابیم.

کد خبر: ۱۲۹٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha