۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
انتقاد از پرداخت نشدن منابع مالی به واحدهای تولیدی
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

انتقاد از پرداخت نشدن منابع مالی به واحدهای تولیدی

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هیچ کدام از دستگاه‌های متولی مبلغی برای واحدهای تولیدی بر اساس تبصره ۱۸ پرداخت نکردند.

به گزارش بازار، شهباز حسن پور در حاشیه جلسه امروز کمیسیون اقتصاد که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد افزود: با توجه به نامگذاری امسال، چند وزارتخانه و بانک‌ها باید ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع مندرج در تبصره ۱۸ را به واحدهای تولیدی نیمه تمام یا در حال اتمام پرداخت می‌کردند که تاکنون حتی ریالی در این زمینه پرداخت نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که در این باره نقش نظارتی مجلس چه بوده است؟ گفت: البته ممکن است ماه‌های اول سال گفته شود که برای اجرای آن نیاز به تدوین آیین نامه است، اما اکنون ما در دهمین ماه سال هستیم و عذر و بهانه‌ای دیگر وجود ندارد و این موضوع را به دستگاه‌های متولی نیز چندبار متذکر شده ایم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد ادامه داد: البته آقای خاندوزی وزیر اقتصاد قول داده اند تا این معضل به گونه‌ای حل و از هفته‌های آینده عملا اجرایی شود.

وی تاکید کرد: اگر دستگاه‌های متولی همچون وزارت اقتصاد طی هفته‌های آینده اقدام به اجرای آن نکنند، ما قطعا در مجلس ورود خواهیم کرد و آن‌ها باید پاسخگو باشند، هرچند طبق سال مالی برای جذب این اعتبارات و پرداخت واحدهای تولیدی تا چهار پنج ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نیز مهلت وجود دارد.

کد خبر: ۱۲۸٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha