۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
وزارت بهداشت برای کنترل نرخ دارو بعد از حذف ارز ترجیحی تضمین ندهد، وضع موجود حفظ می شود
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

وزارت بهداشت برای کنترل نرخ دارو بعد از حذف ارز ترجیحی تضمین ندهد، وضع موجود حفظ می شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نشست هم‌اندیشی امروز صبح مجلس با حضور عین‌اللهی وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو را برای بررسی آثار و تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابائی رئیس نشست هم‌اندیشی نمایندگان برای اجرای سیاست‌های کلی نظام، در تشریح جلسه امروز صبح(سه‌شنبه ۲۱ دی ماه) این هم‌اندیشی گفت: نمایندگان در این نشست از ساعت شش و نیم تا هشت صبح با حضور عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان و دارابی رئیس سازمان غذا و دارو موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های دولت برای حمایت از مردم در این خصوص را بررسی کردند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: دغدغه و سوال بسیار مهم نمایندگان از عین‌اللهی در این نشست این بود که در صورت حذف ارز ترجیحی آیا وزارت بهداشت و درمان با مبلغ ریالی که در بودجه سال ۱۴۰۱ برای حوزه قرار داده شده است، می‌تواند ضمن کنترل قیمت دارو و تجهیزات پزشکی از بیماران بویژه بیماران مزمن حمایت کند.

وی با بیان اینکه با حدف ارز یارانه های در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: یکی از سوالات نمایندگان از عین‌اللهی این بود که دولت چه میزان منابع درآمدی در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار دهد تا این وزارتخانه بتواند وضعیت دارو و درمان را کاملا تثبیت شده نگاه دارد تا آسیبی از این ناحیه به مردم و بویژه بیماران وارد نشود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: وزیر بهداشت گزارش‌هایی را در این خصوص ارائه و اعلام کرد، بودجه قرار داده شده در لایحه دولت برای سال آینده در این حوزه کافی نیست. براین اساس تا زمانی که نمایندگان به قطعیت و یقین نرسند که حذف ارز ترجیحی مشکلی را برای مردم ایجاد نخواهد کرد، کماکان وضعیت موجود را حفظ خواهند کرد.

کد خبر: ۱۲۸٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha