۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
ثبت نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن نور امیدی برای خانه دار شدن جوانان
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

ثبت نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن نور امیدی برای خانه دار شدن جوانان

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران با اشاره به امکان ثبت نام مجردهای بالای ۲۳ سال برای دریافت مسکن حمایتی گفت: طرح نهضت ملی مسکن شرایط را برای خانه‌دار شدن جوانان فراهم می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، آرا شاوردیان، در رابطه با مزایای ثبت نام مجردهای بالای ۲۳ سال در طرح نهضت ملی مسکن گفت: طبق گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی، مجردهای بالای ۲۳ از ۲۰ دی ماه می‌توانند در سامانه طرح نهضت ملی مسکن (ثمن) ثبت نام کنند اما هنگام تحویل باید متاهل باشند، در دوره قبل ثبت نام‌ها تنها ۵ گروه مجرد از جمله نخبگان علمی، خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال، افراد دارای معلولیت بالای ۲۰ سال، مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص می‌توانستند بدون نیاز به تاهل در سامانه مذکور ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اقدام مثبت دولت در فراهم کردن شرایط برای خانه دار شدن جوانان اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل رشد افسارگسیخته قیمت‌ها خرید خانه نه تنها برای جوانان بلکه برای خانواده‌ها نیز به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است هر چند تصویب قانون جهش تولید مسکن توسط مجلس و تکلیف دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی و اهتمام رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برای تحقق این امر، نور امیدی را در دل مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن روشن کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بسیاری از جوانان در سن ازدواج بوده و یا قصدی برای متاهل شدن دارند اما به دلیل ناتوانی در تامین هزینه‌های زندگی که مهمترین آن تهیه خانه است؛ از این اقدام صرفه نظر می‌کنند. حال این طرح می‌تواند زمینه را برای خانه دار شدن جوانان فراهم کند و از طرفی به قانون جمعیت و جوانی خانواده برای تسهیل خانه دار شدن جوانان و تشریق آنها به ازدواج کمک خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فراهم شدن امکان ثبت نام مجردهای بالای ۲۳سال در طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر تشویق جوانان به ازدواج موجب جذب و مدیریت و هدایت پول‌های پس انداز شده جوانان و جلوگیری از ورود آن به بازارهای سوداگری و در نهایت کمک به خروج بازار از سوداگری می‌شود.

کد خبر: ۱۲۸٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      0 0
      تاقسط خونه ها تمام بشه خونه کلنگی میشه