۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
بررسی طرح ۷ ماده‌ای برای ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد

بررسی طرح ۷ ماده‌ای برای ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش

نادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی طرح جدید هفت ماده‌ای برای ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش بازار، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره آخرین خبرها از استخدام کارکنان آموزش و پرورش که به شکل خرید خدمت آموزشی مشغول به کار هستند گفت: قریب به ۲۰۰ هزار نفر نیروی نامتعارف در آموزش و پرورش وجود دارد که جذب آن‌ها براساس اصول شکل نگرفته و به شکل دعوت به همکاری بوده است، هم اکنون به شکل حق التدریس، خرید خدمات آموزشی، برون سپاری، پیش دبستان و به شکل‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در واقع نزدیک به یک سال است که ۷ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش طرح‌هایی را ارائه داده اند که این طرح‌ها در کمیسیون آموزش مجلس ادغام شده و در کمیته آموزش و پرورش مجلس بررسی شده است که خروجی آن این شد که در قالب طرح جدید ۷ ماده‌ای در کمیسیون مطرح است که تاکنون ۲ ماده آن بررسی شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: ایرادات این طرح نیز بیان شده و به کمیته آموزش و پرورش مجلس در جهت رفع ایرادات ارسال شده است و پس از رفع ایرادات به کمیته آموزش و پرورش مجلس ارجاع شده است.

منادی در ادامه با اشاره به گفتگوی روز گذشته خود با وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در دولت نیز طرحی برای تعیین تکلیف فرهنگیان و استخدام آن‌ها مطرح است که لایحه‌ای به این منظور پس از تنظیم و تدوین به مجلس ارسال شود و براساس نیازها ساماندهی فرهنگیان شکل بگیرد.

وی همچنین گفت: ظرف دو هفته آینده طرح جدید ۷ ماده‌ای ما نهایی خواهد شد، البته در صورتی که لایحه دولت به مجلس و کمیسیون برسد، اولویت ما لایحه دولت خواهد بود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره اینکه آیا برای طرح رتبه بندی معلمان، شورای نگهبان از مجلس مهلت خواسته است؟ افزود: این خبر را تایید می‌کنم، شورای نگهبان در نامه‌ای یک مهلت ۱۰ روزه را از مجلس خواستار شده است تا بررسی کامل تری نسبت به لایحه رتبه بندی معلمان داشته باشد، امروز با حقوقدانان شورای نگهبان در هیات رئیسه مجلس نشستی داریم تا این موضوع را پیگیری کنیم، تا مشکلات رفع شود.

کد خبر: ۱۲۸٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مربی پیش دبستانی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      2 0
      ما اشک وآه مظلومیم شما را بخدا دریابید حال مارا از سال ۹۲ چه باردار چه بچه به بغل زیر بارون وبرف چشم انتظار ی وسیله ای تا مرا به مقصدی که ۲۳ کیلومتر فاصله داشت برسونه
      • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        0 0
        کاملا شما را درک میکنم خانم من هم از سال ۹۴ معربی پیش دبستانی و مثل شما خیلی زحمت میکشه انشا.. همتون به حقتون برسین