۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۱
لزوم پیش‌بینی مباحث اجرایی و آماده‌سازی ساخت مسکن در بودجه ۱۴۰۱
نائب رئیس کمیسیون عمران مطرح کرد

لزوم پیش‌بینی مباحث اجرایی و آماده‌سازی ساخت مسکن در بودجه ۱۴۰۱

عضو کمیسون عمران مجلس گفت: مباحث اجرایی و آماده سازی رو بنایی و زیربنایی ساخت مسکن در بودجه ۱۴۰۱ باید پیش بینی شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اسماعیل حسین زهی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سیستان و بلوچستان در حوزه انتخابی خاش، نصرت‌آباد، میرجاوه با اشاره به تشکیل صندوق ملی مسکن و زمین گفت: براساس قانون مجلس شورای اسلامی تصریح شده، سود تسهیلات و اقساط مسکن مهر و همه مالیات‌هایی که باید اخذ شود در این صندوق واریز شود و مدیریت این صندوق نیز بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

حسین زهی گفت: مباحث اجرایی و آماده سازی رو بنایی و زیربنایی ساخت مسکن باید در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شود. خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته و تعداد ثبت نام ها بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار است. به نظر می رسد مشکلی خاصی نباید در این حوزه وجود داشته باشد اما لازم است وزارت راه و شهرسازی به طور جدی برای انجام کارها به نحو احسنت پیگیر باشد.

وی با اشاره به ادغام طرح ملی مسکن با طرح جهش ملی مسکن گفت: ساخت مسکن در برخی از استان‌ها پیشرفت۶۰ درصدی داشته و در برخی شهرها و استانها نیز عملیات ساخت مسکن شروع شده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بودجه کم در حوزه حمل و نقل افزود: متاسفانه بودجه حوزه حمل ونقل بسیار کم است و هرجا بودجه کم می آورند بودجه های عمرانی را کاهش می دهند.

حسین زهی در پایان با اشاره به برنامه ششم توسعه خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه قرار بود ۳۰ درصد اعتبارات در حوزه عمرانی صرف شود ولی اعتبارات تا ۱۲ درصد تقلیل پیدا کرده است و به همین دلیل سالیان سال طول می کشد تا جاده ای ساخته شود.

کد خبر: ۱۲۸٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha