۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
مرغ ۳۱ هزار تومانی، ناشی از تخصیص ارز ترجیحی است
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور:

مرغ ۳۱ هزار تومانی، ناشی از تخصیص ارز ترجیحی است

اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور پاسخگوی سوالاتی در خصوص تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر قیمت مرغ شد.

به گزارش بازار، حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تاثیر آن در قیمت مرغ، اظهار کرد: این که اعلام می شد ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست مرغ داران نمی رسید، سخنی منطقی نیست.

۴۵درصد هزینه های تولیدِ واحدهای مرغداری با ارز ترجیحی صورت می گرفت که به دست تولید کننده هم می رسید.

وی با بیان این که مرغ ۳۱ هزار تومانی که امروز به دست مردم می رسد، ناشی از تخصیص ارز ترجیحی است، ادامه داد: در حال حاضر قیمت پایین تر آمده که ناشی از عرضه و تقاضا می باشد.

عرضه از تقاضا پیشی گرفته و لذا مرغ پائین تر از نرخ مصوب، قیمت گذاری می شود. مرغ منجمد نیز با قیمت ۲۰ هزار تومان عرضه می گردد.

اسدالله نژاد در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: اگر انحرافی نیز صورت گرفته، به دلیل نبود نظارت اتفاق افتاده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در عین حال انحراف سامانه بازرگاه در فرایندها و نه در تخصیص ارز را یادآوری کرد و گفت: قیمت نهاده ها همواره با نرخ مصوب به دست تولید کننده ها می رسید.

اسدالله نژاد خاطرنشان کرد: سامانه بازارگاه شفافیت ایجاد کرد و معایبی هم داشت، یعنی هر کالای بی کیفیتی را تحت عنوان ذرت و سویا وارد می کردند و به دست تولید کننده می رساندند.

وی بر خلاف ادعای چندی پیشِ تولیدکننده های مرغ گوشتی که از نبود دان دولتی در بازار و فروش در بازار آزاد گلایه می کردند، تاکید کرد: حتی یک ریال در قیمت ها، انحرافی در سامانه بازارگاه صورت نگرفته است.

کد خبر: ۱۲۸٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha