۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
«کم‌آبی» صنعت خراسان شمالی را دچار چالش جدی کرده است
استاندار خراسان شمالی:

«کم‌آبی» صنعت خراسان شمالی را دچار چالش جدی کرده است

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: کم‌آبی در استان موجب عدم راه‌اندازی صنعت جدید شده است.

به گزارش بازار, به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد در دیدار با حجت‌الاسلام فیاضی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، خواستار مطرح کردن موضوع آب در جلسه با مسئولان ملی شد و اظهار داشت: در حال حاضر مشکل کم‌آبی موجب شده است تا صنعت جدیدی در استان راه‌اندازی نشود.

وی افزود: خراسان شمالی در ابعاد کشاورزی، گردشگری و صمت دارای استعدادهای فراوان است که بهره‌مندی از این مزیت‌ها، افزایش ارتباطات برون‌مرزی باهدف توسعه صادرات و فعال کردن بازارچه‌های مرزی در دستور کار مجموعه مدیریت استان است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به تصویب برگزاری هفتگی ملاقات عمومی توسط مدیران استان در روزهای دوشنبه، افزود: هیچ بهانه‌ای قابل‌قبول نیست و مدیران باید در این روز پاسخگوی مردم باشند.

حسین نژاد گفت: بر اساس قانون باید ۲۵ درصد افراد جذب‌شده در دستگاه‌های اجرایی از خانواده ایثارگران باشند اما این عدد در استان ۹ درصد است که باید جبران شود.

وی کم‌آبی را مسئله اصلی استان عنوان کرد و افزود: مدیریت و استحصال آب‌های مرزی، بهره‌مندی از پساب و برنامه‌ریزی بلندمدت برای استفاده از آب دریای عمان و تاجیکستان ازجمله برنامه‌های کاری استان برای حل مشکل کم آب استان است.

استاندار خراسان شمالی افزود: در خصوص مدیریت آب‌های مرزی و فعال کردن بازارچه‌های مرزی باید با کشور ترکمنستان ارتباطات بیشتری داشته باشیم.

حسین نژاد امنیت پایدار را در گرو دیدگاه‌های معنوی مردم دانست و گفت: رسالت فرهنگی سنگین‌تر از رسالت عمرانی است و باید بدانیم برای توسعه نباید چشم به توافقات و مذاکرات داشته باشیم.

کد خبر: ۱۲۸٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha