افزایش ۴۰ درصدی صادرات با کاهش موانع
رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق تهران مطرح کرد

افزایش ۴۰ درصدی صادرات با کاهش موانع

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران، گفت: با پایش قوانین و رفع برخی موانع، رشد ۴۰ درصدی صادرات در نه ماهه امسال محقق شد.

به گزارش بازار، محمد لاهوتی رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران، با بیان اینکه افزایش صادرات یک اتفاق نیست افزود: مشکلات باید به صورت ریشه‌ای حل و موانع رفع شود تا به تداوم رشد ۴۰ درصدی امیدوار باشیم.

وی اضافه کرد: صادرات در بحث حمل و نقل با مشکلات جدی مواجه است و هزینه حمل و نقل ۳۰ درصد هزینه صادرات را در بر می‌گیرد که اگر سازمان توسعه تجارت و سازمان برنامه و بودجه یارانه حمل و نقل را اختصاص ندهند مشکلات صادرات جدی‌تر خواهد شد.

لاهوتی گفت: برای رشد صادرات، روند یکپارچه سازی تصمیم گیری باید صورت گرفته و یک مرکز باید فرماندهی تصمیم گیری تجارت خارجی را بر عهده گیرد.

وی با بیان اینکه ارز چند نرخی، مانعی بر سر راه رقابتی شدن اقتصاد است افزود: امیدواریم بانک مرکزی نرخ‌های موجود در بازار ارز را به هم نزدیک کند تا امکان حضور صادرکنندگانی که از منابع ارزی ارزان برای تولید کالای صادراتی استفاده نمی‌کنند در نیما فراهم شده و برای عرضه ارز در این سامانه حضور جدی تری داشته باشند.

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: با وجود خودتحریمی و تحریم‌های بین المللی، شرکت‌های صادرکننده تلاش کردند کالاهای خود را به مقاصد هدف صادراتی برسانند.

لاهوتی با بیان اینکه تغییر دولت و سیاست‌های صادراتی را شاهد هستیم افزود: در دولت سیزدهم شرایط تنفس صادرات بهتر از سال قبل است و اگر روند ادامه یابد شاهد رشد صادرات خواهیم بود و اگر قیود و بندهایی که به پای صادرات در سه سال گذشته بسته شد نبود، صادرات امروز بسیار بالاتر از ارقام کنونی بود.

وی گفت: امسال ۴۹ شرکت برای حضور در فرایند انتخاب صادرکننده نمونه استان تهران اعلام آمادگی کردند که از این میان ارزیابی ۳۹ شرکت در کارگروه با ضوابط موجود آغاز و بر این اساس ۱۵ شرکت بعنوان صادرکننده ممتاز، نمونه و شایسته تقدیر انتخاب شدند که از این تعداد یک شرکت صادرکننده ممتاز، ۱۱ شرکت صادرکننده نمونه و ۳ شرکت شایسته تقدیر شناخته شدند.

لاهوتی گفت: امسال پنجمین سالی است که مسئولیت انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران به اتاق تهران واگذار شده که نشان می‌دهد همکاری دولت و بخش خصوصی، تعاملی موفق است.

کد خبر: ۱۲۸٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha