۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
نحوه حل مشکلات خانوادگی

نحوه حل مشکلات خانوادگی

وکیل خانواده یکی از مهمترین حقوقدانان در دادسرا ها است که افزون بر شناخت و احاطه کافی بر قانون مصوب در مورد خانواده ها، با روند دادرسی به حقوق دعاوی در دادسراها آگاهی کامل دارد.

به گزارش بازار، وکیل خانواده یکی از مهمترین حقوقدانان در دادسرا ها است که افزون بر شناخت و احاطه کافی بر قانون مصوب در مورد خانواده ها، با روند دادرسی به حقوق دعاوی در دادسراها آگاهی کامل دارد. اما چرا ما بایست با اختیارات قانونی یک وکیل خانواده اکثر آگاه بشویم؟

تمامی انسان‌ها در جامعه از هر قوم، نژاد، رنگ، آیین، مذهب و ملیتی که باشند توانایی حقوقی تعریف شده هستند که این حقوق با توجه به قانون کشوری که در آن زندگی می‌ کنند، محتمل است متفاوت باشد.

خانواده اینگونه به عنوان کوچکترین و در حقیقت مهم‌ ترین و حقیقی ترین زمینه جامعه، حقوق و قوانینی مصوب را داراست که در مواقع لزوم بایست به آن رجوع کرد.

امروزه با پیشرفته تر شدن جوامع، روابط انسانی اینگونه دچار پیچیدگی های بیشتری شده و افزون بر متغیر شدن بخشی از قانون، لزوم مراجعه به آن‌ها اکثر شده است.

دانش حقوق توانایی شاخه های مختلفی است که حقوق خانواده یکی از با اهمیت ترین های آن است.

وکیل خانواده کیست

برای حل مشکلات خانواده شما می توانید با یک وکیل خانواده مجرب و کاربلد استفاده نمایید. پرونده های مرتبط به مهریه، طلاق و نفقه، الزام به تمکین، دارایی ها و املاک زوجین، نفقه، ثابت شدن پدر یا مادر بودن و یا توانایی پدر یا مادر شدن، توافق پیش از موعد، حمایت از کودکان پس از طلاق، فسخ نکاح، سوال ها مرتبط به ممنوع الخروجی، مهریه و اعسار از پرداخت مهریه، اجرت المثل و شرط نصف دارایی، از جمله با اهمیت ترین و شاخص ترین پرونده هایی است که وکیل خانواده می تواند با مدخل قانونی به آن ها به حق خواهی از موکلش بپردازد.

کمک گرفتن از وکیل خانواده چه لزومی دارد؟

علی رغم اثبات لزوم مراجعه به شخص متخصص در هر دایره ای بسیاری از اشخاص در مورد سوال ها حقوقی خانوادگی با خواندن یک یا چند کتاب مرتبط به حقوق یا گاهی تا اینکه بدون اصلا مطالعه ای خود را صاحب عقیده می پندارند.

اما «وکیل خانواده» به چه کسی می گویند؟

وکیلی که سال ها در دادسرا های خانواده حضور یافته و درمورد دعاوی گوناگون شناخت کامل دارد و قدت وکالتش وابسته به دادهها حقوقی مرتبط به محاکم خانواده نیست؛ چرا که کتاب ضابطه به تنهایی نمی تواند مشکلات حقوقی مرتبط به خانواده ها را رفع کند؛ بلکه حقوقدانی مجرب و توانایی قدرت تحلیل و استنباط درست از قانون و سوال ها قابل اتکا در دعاوی مطرح شده، می تواند نتیجه درستی را در یک پرونده حاصل نماید. هر چه آگاهی یک وکیل خانواده با رویه دادسرا های بدوی، دیوان عالی مملکت و اینگونه دادسرا های تجدیدنظر اکثر باشد در رساندن موکل خود به حق و حقوق قانونی اش موفق تر خواهد بود. اگرچه نباید این مسئله را نادیده انگاشت که یک وکیل خلال مطالعه پرونده بایست تمام مستندات را به درستی بسنجد و از مطابقت داشتن آن ها با قانون برای حق خواهی مطمئن شود، و نباید برای گرفتن حق‌الوکاله، به موکلش آرزو واهی دهد یا او را کاملا ناامید سازد.

فرق وکیل خانواده با وکیل طلاق چه هست؟

کوشش حقیقی وکلای با تجربه در بخش خانواده در قدم اول بایست رفع کینه و خصومت بین زوجین و ادامه یافتن زندگی آن ها به طور مسالمت آمیز باشد، اما اگر عقیده نهایی و قطعی موکل جدایی و طلاق بود بایست سریع ترین روش برای حصول جدایی به منظر قانونی توسط وکیل مربوطه گرفتن گردد.

چرا که هرچی فرآیند تلخ طلاق زمانبرتر باشد، آسیب ها و هزینه هایش برای هر دو زوج اکثر خواهد بود. خصوصا آنکه اگر پای فرزند و یا فرزندانی هم در بین باشد سوال ها حقوقی که با آن گرفتار خواهند شد اکثر می شود و احتمال آسیب دیدن فرزند یا فرزندان در زمان وقت اجرا پروسه طلاق به سبب آنکه ناظر مشاجرات و ناآرامی‌های بیشتری خواهد بود، افزایش خواهد یافت.

اگرچه مواردی دیگر از قبیل تغییر قیم و حضانت فرزند پس از طلاق، یا سوال ها مرتبط به فقدان تمکین از سوی زوجه، دریافت نفقه و مهریه بدون طلاق و اینگونه مسائلی دیگر از قبیل ممنوعیت خروج زوجه بدون اجازه شوهر در فرم فقدان دریافت این اجازه به فرم قانونی حین اجرا پیوند، و یا خودداری از ادامه تحصیل زوجه در شروطی که حق آن را خلال پیوند به فرم قانونی مطالبه نکرده باشد، از جمله پرونده هایی است که وکیل خانواده خارج از جریان طلاق می تواند پی گیری نماید.

نباید فراموش کنیم که یک وکیل در به خاص پرونده دعاوی اش نمی تواند معجزه کند و وظیفه وی در گام اول، دادن مشاوره و تشخیص درست مسئله است تا انطباق دادن دستور آسان شود.

نحوه نمایندگی در طلاق به چه فرم است؟

نمایندگی بایست در دفترخانه رسمی مملکت فرم بگیرد و وکیل خانواده نمی تواند همزمان وکیل زوج و زوجه باشد. تنها نمایندگی یکی از دوجانب دعاوی را می تواند به عهده بگیرد.

حقوق دریافتی یک وکیل خانواده در یک پرونده بر چه اساسی تعیین خواهد شد؟

حقوق دریافتی وکیل یک پرونده معمولا به دو فرم تخت و یا ساعتی تعیین خواهد شد.

در روش ساعتی، که روشی بسیار متداول است حقوق وکیل برحسب تعداد ساعات راندمان وی محاسبه خواهد شد.

روش تخت تنها در موارد بسیار ساده نظیر طلاق توافقی کاربرد دارد، که در این روش مبلغ موردنظر مستقیما پرداخت خواهد شد.

مواردی که باعث بالاتر رفتن حقوق وکیل خانواده شما خواهد شد"

  • پیچیدگی پرونده و حد زمانی که برایی نمایندگی شما صرف خواهد شد
  • اعتبار، شهرت، خبرت و پیشینه کاری وکیل
  • نتیجه نهایی پرونده و پیروزی شما در دادسرا

اما ممکن است بد نباشد که پیش از عمل به ازدواج یا طلاق با برخی قانون حقوقی و تکالیفی که زوجه و شوهر به منظر قانونی پس از ادواج ملزم به پیش روگیری آن هستند آگاه شوید:

پرداخت نفقه زوجه در پیوند دائم به طور کامل به عهده شوهر است. نفقه شامل خوراک، پوشاک و مایحتاج زندگی است.

زوجه اختیار کامل در تصرف دارایی های فردی اش دارد و در این مورد به طور استثنا نیازی به اجازه شوهر ندارد.

زوجه ملزم به زندگی در منزلی است که شوهرش تعیین کند، شوهر میتواند زوجه را از اجرا کار در خارج از منزل، اجرا هر حرفه یا صنعت و ادامه تحصیل و سفر منع کند، مگر آنکه زوج، خلال پیوند اختیار تعیین منزل، ادامه تحصیل، کار و خروج از مملکت را به همسرش داده باشد.

به هنگام جاری شدن خطبه پیوند به فرم صحیح، روابط زوجه و شوهری و حقوق و قانون آن، بین زوجه و شوهر برقرار خواهد شد و زوجین وظیفه دارند با یکدیگر به خوبی رفتار کنند و در تربیت فرزندان به یکدیگر کمک کنند.

بیشتر بخوانید : به اجرا گذاشتن مهریه + مراحل + هزینه - آریا دادیار

زوج هرگاه که بخواهد میتواند همسر دائمی‌اش را طلاق دهد اما نباید هرزمان که که اراده کند صیغه طلاق را جاری نماید. قانون مصوبی وجود دارد که جهت محدود کردن زوج در این شروط و حفظ حقوق زوجه، وضع شده اند. از جمله حضور داور در اختلافات خانوادگی و شهادت دو زوج عادل شوهر می تواند به شخص دیگری نمایندگی دهد تا همسرش را طلاق دهد.

طلاقی که زوج خواهان آن باشد

زوج پس از پرداخت تمامی حقوق مالی زوجه از جمله مهریه، نفقه، اجرت‌المثل و شروط مندرج در عقدنامه، در هر زمانی که بخواهد برای طلاق عمل نماید.

سخن پایانی

مراحل اجرای طلاقی که زوج خواهان آن باشد، پنج الی شش ماه خواهد بود که در فرم وجود وکیل خانواده بدون نیاز به حضور زوج در مراحل دادرسی به طور قانونی صیغه طلاق اجرا خواهد شد و پرداخت مایملک به فرم قانونی و بدون شبهه اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر: ۱۲۸٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha