۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
اخذ مالیات از لاکچری نشینان و لوکس سواران در سال آتی
نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس مطرح کرد

اخذ مالیات از لاکچری نشینان و لوکس سواران در سال آتی

مجلس مصوبه اخذ مالیات از خودروهای لوکس را در بودجه ۱۴۰۰ مصوب کرد و اکنون در ماه های پایانی سال سازمان امور مالیاتی اقدام به دریافت مالیات از این خودروها خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد علی پور رئیس کمیته مالیات و عوارض کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱، با اشاره به اعلام رئیس سازمان امور مالیاتی برای دریافت حدود ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات از محل شناسایی ۵۵۰ هزار خودرو لوکس، گفت: مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ مصوبه اخذ مالیات از خودروهای لوکس را قرار داد که براساس آن راهنمایی و رانندگی مسئول شناسایی و معرفی این خودروها به سازمان امور مالیاتی شد.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس ادامه داد: سازمان امور مالیاتی نیز اکنون اعلام کرده که خودروهای مورد نظر در کشور شناسایی شده و به زودی مالیات سالیانه آن ها اخذ خواهد شد، براین اساس خودروهای بالاتر از یک میلیارد تومان مشمول مالیات شده البته میزان دریافت مالیات از این خودروها با افزایش قیمت خودرو، افزایش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در این راستا خودروها با قیمت یک میلیارد تومان به بالا باید براساس آیین نامه دولت مالیات پرداخت کنند و به همین ترتیب با افزایش قیمت خودرو میزان مالیات نیز افزایش پیدا می کند.

علی پور اظهار کرد: دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ اخذ مالیات از خودروها و منازل لوکس را قرار داده و مجلس نیز تلاش می کند تا این موضوع به تصویب برسد. همچنین در صورت عدم پرداخت مالیات توسط مودیان مشمول این قانون، آن ها موظفند در زمان نقل و انتقال خودرو، مالیات خود را پرداخت کنند.

کد خبر: ۱۲۸٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha