۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
قیمت ارز کاردانو همچنان در کانال نزولی| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟
بازار بررسی کرد؛

قیمت ارز کاردانو همچنان در کانال نزولی| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟

قیمت کاردانو طی هفته های گذشته و ناشی از فشار شدید فروشندگان این ارز، در کانال نزولی کم سابقه ای قرار گرفته و به نظر می رسد این افت قیمت همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار، قیمت کاردانو طی چند ماه گذشته تحت فشار شدید ناشی از افزایش فروش قرار گرفته است؛ چراکه نگرانی ها در مورد رشد اکوسیستم این ارز مشهور همچنان ادامه دارد. ADA، توکن اصلی کاردانو، هم اکنون با قیمت ۱.۱۶۸۷ دلار معامله می شود که حدود ۶۰ درصد کمتر از بالاترین رکورد تاریخ خود در تاریخ ۲ سپتامبر سال گذشته است.

اما در تحلیل اینکه چرا قیمت کاردانو طی دو ماه اخیر با افول زیادی مواجه شده، دو دلیل عمده وجود دارد. اول اینکه نگرانی هایی وجود دارد که فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی جهان در تلاش برای مبارزه با تورم، از لحن جنگ طلبانه در برابر بازار ارزهای دیجیتال استقبال کنند که البته تاثیر ناشی از این تصمیم بانک های مرکزی، بر کلیت بازار کریپتو سایه افکنده است.

اقتصاددانان انتظار دارند فدرال رزرو در ماه مارس نرخ بهره را حدود ۰.۲۵ درصد افزایش دهد و سپس این روند را در ماه های بعد تسریع کند. سایر بانک های مرکزی مانند بانک انگلستان (BOE) و بانک کانادا (BOC) نیز همین رویه را اتخاذ کرده اند. از لحاظ تاریخی، دارایی‌های پرریسکی مانند ارزهای دیجیتال مانند کاردانو زمانی که نرخ‌های بهره بانکی پایین است، خوب عمل می‌کنند.

دوم اینکه نگرانی هایی در مورد رشد اکوسیستم کاردانو وجود دارد. در حالی که چارلز هاسکینسون و بنیاد تحت مدیریت وی تعداد اپلیکیشن‌های در دست تولید را تبلیغ کرده‌اند، تحلیلگران انتظار دارند که این اقدامات، کمک شایانی به افزایش ارزش کاردانو نخواهد کرد. علاوه بر این، رقابت در این صنعت بسیار زیاد است و پلتفرم هایی مانند سولانا و بایننس عملکرد خوبی دارند که همین امر، کار را برای کاردانو سخت خواهد کرد.


پیش بینی قیمت کاردانو
نمودار روزانه قیمت کاردانو، حاکی از چند نکته مهم است. اول اینکه ما شاهد آن هستیم که قیمت ADA طی ماه های گذشته تحت فشار فروش عمیقی بوده است. دوم، نمودار قیمت کاردانو، الگوی سر و شانه ها را تشکیل می دهد که یک سیگنال نزولی است.

همچنین قیمت کاردانو بر روی نمودار، اندکی کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۵ روزه و ۵۰ روزه حرکت کرده است که یک سیگنال نزولی است. قیمت فعلی این ارز دیجیتال نیز کمی بالاتر از سطح حمایت کلیدی در ۱ دلار است که کمترین سطح در جولای سال گذشته بود.

کد خبر: ۱۲۸٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha