۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
 «یارانه کارت» جایگزین ارز ترجیحی می‌شود
عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس:

«یارانه کارت» جایگزین ارز ترجیحی می‌شود

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه با بیان اینکه در صورت حذف ارز ترجیحی، یارانه‌کارت به مردم تعلق می‌گیرد، گفت: ۲۵ قلم از مایحتاج عمومی از فروشگاه‌های دارای دستگاه کارت‌خوان تهیه می‌شود.

به گزارش بازار، محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه با اشاره به بررسی کلیات و رای گیری بودجه ۱۴۰۱ در روز گذشته، اظهار کرد: دیروز آزمون خوبی برای مجلس بود و گام بزرگی در تنظیم بودجه کشور برداشته شد.

وی حضور رئیسی در این جلسه را نشان از تعامل خوبِ دولت و مجلس دانست و افزود: گفتگوهای صریحی میان موافقین و مخالفین شکل گرفت و نماینده ها ادله خود را بیان کردند ولی مجلس معتقد بود تنظیم بودجه با نظر دولت و نماینده ها در صورتی امکان پذیر است که کلیات آن به تصوب برسد که الحمدلله این مرحله به خوبی سپری شد.

میرتاج الدینی از آمادگی مجلس برای ورود به جزئیات خبر داد و گفت: پیشنهادات نمایندگان را بررسی می کنیم و با استماع نظرات کارشناسی دولت در رتبه ها و جداول تصمیم خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه در قالب تصویب کلیات، تبصره و احکام بودجه به تصویب نرسید، ادامه داد: حذف ارز ترجیحی به عنوان یک حکم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ -همچون سایر احکام- برسی خواهد شد.

رای دادن مجلس به کلیات، نشانه و علامتی است که با حذف ارز ترجیحی نیز موافقت خواهد کرد؛ چراکه دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰، حذف ارز ترجیحی را نیاورده بود ولی تلفیق آن را تصویب کرد که درآن زمان صحن علنی مجلس کلیات را قبول نکرد.

میرتاج الدینی به رادیو گفت‌وگو گفت: حذف ارز ترجیحی یک موضوع چالشی خواهد بود؛ هم در تلفیق و صحن و دیگاه ها مختلف است. اما همه کارشناسان و نماینده ها به صورت مشترک بر این باورند که روند فعلی قابل ادامه دادن نیست و در صورت حذف ارز ترجیحی، باید از معیشت مردم مراقبت و بدین منظور، یک راه حل ارائه کنیم.

مثلا ما به ازای تفاوت قیمت ها باید از سوی دولت و در قالب یارانه کالایی به مردم ارائه شود. چنانچه بانک مرکزی نیز زیر ساخت های این مسئله را آماده کرده است.

وی شرط استفاده از این کارت های اعتباری را خریدِ ۲۵ قلم کالا از فروشگاه های دارنده دستگاه کارتخوان عنوان کرد و گفت: نیازی به ارائه کارت جدید نیست و در قالب کارت های موجود نیز قابل انجام است.

میرتاج الدینی همچنین مدعی شد فروشگاه های مورد نظر برای جلب مشتری می توانند تخفیفاتی در نظر بگیرند.

ولی بر اساس مبحثی که تا کنون در رادیو گفت‌وگو مطرح شده است، این مهم به شرطی به نفع مردم خواهد بود که فروشگاه های زنجیره ای با استفاده از ترفندهای مسبوق به سابقه خود، جهتِ تخفیف ها را در مسیر سودآوری خود تعریف نکنند.

وی همچنین قیمت ارز را در لایحه بودجه ۲۳ هزار تومان و نفت را نیز ۶۰ دلار برآورد کرد.

کد خبر: ۱۲۸٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha