۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
ثبات اقتصادی؛ بستر امن سرمایه‌گذاری
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد

ثبات اقتصادی؛ بستر امن سرمایه‌گذاری

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: ایجاد ثبات اقتصادی یکی از هدف‌های دولت در بودجه سال آینده بوده و برای فعالان بخش اقتصادی بسیار حائز اهمیت است زیرا سرمایه‌های بیشتری را جذب اقتصاد کشور خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ کل کشور با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، رشد اقتصادی را ۸ درصد در نظر گرفته است، گفت: ۴.۵ درصد این رشد اقتصادی از محل سرمایه‌گذاری حدود ۳ هزار و ششصد میلیارد تومانی در نظر گرفته شده و ۳.۵ درصد مابقی آن نیز از محل افزایش بهره‌وری تعیین شده است.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی افزود: سهم هر کدام از بخش‌های مختلف اقتصادی کشور مانند صنعت، کشاورزی، خدمات و ... برای تحقق رشد ۸ درصدی کاملا مشخص شده است. نکته قابل توجه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ توزیع عادلانه رشد اقتصادی در تمامی استان‌ها وشهرستان‌ها و رویکرد ایجاد عدالت و رشد متوازن در کشور است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به اینکه ایجاد ثبات اقتصادی یکی دیگر از هدف‌های دولت در بودجه سال آینده است، اظهار کرد: این موضوع برای فعالان بخش اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و در صورت ایجاد ثبات در جهت گیری‌های اقتصادی امکان جذب سرمایه بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یکی از نکات مهم در بحث بودجه‌ریزی را تدوین ضد تورمی بودجه دانست و گفت: این موضوع در صورتی حاصل می‌شود که حجم نقدینگی و پایه پولی کنترل و بانک‌ها نظام‌مند شوند. در این خصوص میزان بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در بودجه کنترل و برای آن برنامه‌ریزی شده است.

میرتاج‌الدینی برنامه محوری را یکی از مباحث اصلی در بودجه سال آینده برشمرد و بیان کرد: درسال‌های گذشته موضوع برنامه‌محوری با عنوان بودجه عملیاتی ارائه می‌شد اما دولت سیزدهم در بودجه ۱۴۰۱ این رویکرد را انتخاب کرده تا تمام دستگاه‌ها در مقابل برنامه‌های خود، بودجه را دریافت تا در برابر اجرای آن پاسخگو باشند.

کد خبر: ۱۲۸٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha