۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
بانک ملی قزاقستان فعالیت صرافی‌های خود را تعلیق کرد

بانک ملی قزاقستان فعالیت صرافی‌های خود را تعلیق کرد

با تثبیت وضعیت شهر آلماتی و سایر مناطق قزاقستان، اقدامات برای از سرگیری معاملات در بورس قزاقستان و پرداخت‌ها و نقل و انتقالات بین‌المللی انجام خواهد شد.

به گزارش بازار، بانک ملی قزاقستان اعلام کرد که فعالیت صرافی ها در این کشور به دلایل ایمنی متوقف شده است. این رگولاتور در بیانیه‌ای که روز یکشنبه در سایت‌اش منتشر شد، اعلام کرد: فعالیت صرافی‌های بانک‌های ردیف دوم و سازمان‌های مجاز به منظور ایمنی صرافی‌ها و کارکنان و مشتریان آنها به طور موقت متوقف می‌شود.

بانک ملی قزاقستان اعلام کرد: اقدامات در مورد از سرگیری معاملات در مبادله ارز خارجی قزاقستان و پرداخت‌ها و نقل و انتقالات بین‌المللی با تثبیت وضعیت در شهر آلماتی و سایر مناطق و همچنین بهبود کانال‌های ارتباطی انجام می‌شود.

بر اساس این بیانیه، کار سیستم بانکی با تکیه بر اولویت و اهمیت اجتماعی خدمات بانکی برای مردم و مشاغل به تدریج از سر گرفته می‌شود. اعتراض‌ها در چندین شهر قزاقستان در ۲ ژانویه آغاز شد و چند روز بعد به شورش‌های دسته‌جمعی تبدیل شد و چند روز بعد ساختمان‌های دولتی در چندین شهر غارت شد. خشونت‌های متعاقب آن ده‌ها نفر را مجروح کرد و تلفات نیز گزارش شده است.

مقامات قزاقستان تأیید می‌کنند که نظم و قانون تا صبح روز ۷ ژانویه به تمام مناطق کشور بازگردانده شد. با این حال، وضعیت در آلماتی همچنان متشنج است. توقایف ۱۰ ژانویه را در این کشور عزای عمومی اعلام کرده است.

کد خبر: ۱۲۸٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha