۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
بررسی بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش ساختمان و حمل و نقل در جلسه کمیسیون انرژی
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تشریح کرد

بررسی بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش ساختمان و حمل و نقل در جلسه کمیسیون انرژی

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت:بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش ساختمان و حمل و نقل و نیز امکان‌سنجی تهاتر نفت‌خام با طرح‌های بخش حمل و نقل و شهرسازی نیز مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری در تشریح جلسه امروز (یکشنبه ۱۹ دی ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش ساختمان و حمل و نقل و نیز امکان‌سنجی تهاتر نفت‌خام با طرح‌های بخش حمل و نقل و شهرسازی با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی، همچنین بررسی استفساریه بند "ط" قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور خبر داد.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفساریه بند "ط" قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور درباره قیمت سوخت کوره‌های آجرپزی پس از بررسی با اصلاحات جزئی مصوب و در نهایت مقرر شد؛ پس از اخذ گزارش کمیته‌های فرعی به صحن ارسال شود.

وی اظهار کرد: همچنین موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش ساختمان و حمل و نقل و نیز امکان‌سنجی تهاتر نفت‌خام با طرح‌های بخش حمل و نقل و شهرسازی نیز مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد؛ این موضوع در کمیته مربوطه بررسی بیشتر شود تا اگر در اجرای قوانین ابلاغ شده مرتبط با حوزه حمل و نقل کوتاهی شده طبق ماده ۲۳۴ آیین نامه مجلس برخورد شود.

به گفته رحیمی مظفری مصرف بی‌رویه انرژی در ساختمان‌ها، برنامه‌ریزی برای مدیریت انرژی در ساختمان‌ها و ایجاد زمینه‌های تشویقی برای ورود مردم به مسئله بهینه‌سازی مصرف سوخت، از دیگر مطالبی بود که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث سامانه ایجاد هوشمند جهت کنترل بار رانندگان، استفاده از خطوط ریلی برای حمل بار نیز در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۱۲۸٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha