۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
سطح سبز مزارع گندم زنجان ۱۰۰ درصد تحقق پیداکرده است
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

سطح سبز مزارع گندم زنجان ۱۰۰ درصد تحقق پیداکرده است

زنجان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: ۱۸هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم آبی و ۲۹۱ هزار هکتار دیم است که با توجه به بارش‌های خوب، سطح سبز مزارع استان نیز ۱۰۰ درصد تحقق پیداکرده است.

 جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه هدف گذاری زنجان برای تولید گندم در سال جاری بیش از ۵۰۰ هزار تن است، گفت: پیش بینی تولید این محصول برای بیش از ۴۳۰ هزار تن است.

وی اظهار کرد: ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان زیر کشت گندم آبی و ۲۹۱ هزار هکتار دیم است که با توجه به بارش های خوب سطح سبز مزارع گندم استان نیز ۱۰۰ درصد تحقق پیداکرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: امیدواریم با افزایش بارش‌ها رکورد تولید گندم در چند سال اخیر در استان شکسته و هدف گذاری تولید ۵۰۰ هزار تن گندم محقق شود.

تاراسی ابراز داشت: یکی از موانع تولید گندم در استان طبق سنوات گذشته فعالیت آفت سن است و طی سال گذشته در ۱۰۶ هزار هکتار از اراضی اقدام به کنترل و مبارزه با این آفت شد که هدف گذاری امسال کنترل ۲۰ هزار هکتار سن مادر و ۱۱۵ هزار هکتار نیز پوره است.

وی افزود: سم مورد نیاز، تأمین و در اختیار کشاورزان قرارگرفته تا امسال کیفیت گندم بیشتر از سال‌های گذشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، تصریح کرد: کانون یابی‌های ملخ در طارم از نیمه دوم اسفند آغاز شده و با برنامه‌ریزی صورت گرفته در ۱۴ هزار هکتار از اراضی و مراتع شهرستان طارم با هماهنگی استان قزوین و گیلان این آفت کنترل می‌شود که اکیپ‌ها در حال فعالیت بوده و کانون‌ها را شناسایی می‌کنند.

تاراسی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد گندم استان در شهرستان خدابنده تولید می‌شود، افزود: کارشناسان کشاورزی در استان برای جلوگیری از آفت گندم اقدامات آموزشی برای کشاورزان را انجام می‌دهند.

کد خبر: ۱۲٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha