۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
افزایش دوباره قیمت بنزین در آمریکا

افزایش دوباره قیمت بنزین در آمریکا

قیمت بنزین خرده‌فروشی آمریکا دوباره افزایش یافت و به بالاترین رقم در سه هفته اخیر رسید.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، میانگین قیمت خرده‌فروشی بنزین آمریکا روز پنجشنبه (۱۶ دی‌ماه) به بالاترین رقم در حدود سه هفته اخیر رسید و برای نخستین‌بار در دو ماه اخیر دوباره تحت تأثیر رشد قیمت نفت و تقاضای بالای مصرف‌کنندگان، افزایش یافت.

انجمن اتومبیل آمریکا (AAA) اعلام کرد که میانگین قیمت خرده‌فروشی بنزین در آمریکا پنجشنبه گذشته به ۳ دلار و ۳۰ سنت برای هر گالن رسید که بالاترین رقم از ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۸ آذرماه) بود. افزایش قیمت بنزین هفته گذشته برای نخستین‌بار از اوایل ماه نوامبر ۲۰۲۱ پایدار بود.

قیمت خرده‌فروشی بنزین آمریکا اوایل ماه نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین سطح در هفت سال اخیر رسید و سبب شد دولت اقدام‌هایی را برای پایین بردن قیمت‌ها انجام دهد که یکی از آنها برداشت از ذخیره‌سازی راهبردی نفت بود.

تلاش‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای پایین بردن قیمت‌ها با ظهور سویه اومیکرون هم‌زمان شد که سبب واکنش شدید بازارهای نفت و سقوط قیمت‌ها به‌دلیل نگرانی‌ از آسیب تقاضا تحت تأثیر این سویه شد. با توجه به اینکه قیمت بنزین معمولاً از قیمت نفت تبعیت می‌کند، مصرف‌کنندگان در ایام تعطیلات از کاهش قیمت سوخت بهره‌مند شدند، اما اکنون که مشخص شده بیماری‌زایی اومیکرون کمتر از سویه‌های پیشین است، قیمت‌های نفت تا حدود زیادی بهبود یافته است.

کد خبر: ۱۲۸٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha