۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
دولت به جای انداختن توپ به زمین مجلس، لایحه ساماندهی حقوق ها را تدوین کند
نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت به جای انداختن توپ به زمین مجلس، لایحه ساماندهی حقوق ها را تدوین کند

اگر دولت لایحه جامع ساماندهی استخدام کارکنان دولت را ارائه داد، نشان می‌دهد در این حوزه دغدغه دارد در غیر این صورت مشخص می‌شود که دولت تنها با گفتاردرمانی می‌خواهد کشور را اداره کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی، با اشاره به بخشی از اظهارات رییس جمهور در صحن علنی مبنی بر حمایت دولت از طرح‌های مجلس در جهت ساماندهی کارکنان و برقراری عدالت در پرداخت حقوق‌ها، گفت: رییس جمهور پیوسته در صحبت های خود به این موارد اشاره می‌کنند به همین دلیل تعداد زیادی از نمایندگان مجلس بر اساس گفتمانشان به وی رای دادند اما متاسفانه مدیران زیرنظر رئیس جمهور به این مسائل مهم از جمله ارتقا منابع انسانی اصلا توجهی ندارند.

برقراری عدالت در ساماندهی منابع انسانی به برنامه دولت نیاز دارد
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رییس جمهور ۶ ماه یا نهایت یکسال از برقراری عدالت در این حوزه بگوید اما بعد از آن باید برنامه‌ای در جهت تحقق این امر ارائه دهد کما اینکه یکی از این برنامه‌ها ارائه لایحه جامع ساماندهی وضعیت استخدامی کارکنان دولت است و از جمله اقداماتی است که باید توسط دولت انجام شود، مجلس که نمی‌تواند این لایحه را ارائه دهد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که دولت برای ساماندهی کارکنان، لایحه ارائه ندهد، استخدام آنها تنها در قالب همان روش سنتی سابق انجام خواهد شد که پوست خربزه زیرپای رییس سازمان اداری و استخدامی کشور انداختن است. بنابراین چگونه می‌خواهند به برقراری عدالت در این زمینه بپردازند؟

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: نتیجه این نوع اظهارنظر نهایت تا ۴ سال آینده مشخص خواهد شد و نشان می‌دهد رییس جمهور تا چه اندازه به وعده‌هایی که در زمینه برقراری عدالت به مردم داده، پایبند بوده است. بنابراین باید ۴ سال آینده در مقابل کارنامه‌ای که دارند، پاسخگو باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما همینجا از دکتر رییسی می‌خواهیم بر اساس آنچه بیان کردند بجای اینکه از تریبون صحن توپ را به زمین مجلس بیاندازند، باید دست به کار شده و برای اجرای عدالت در ارتقا نیروی انسانی و پرداخت حقوق‌ها لایحه ارائه دهند تا به سرعت در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون مجلس یازدهم طرح خود را در جهت ساماندهی استخدام کارکنان دولت آماده کرده است و قبل از آغاز به کار آیت‌الله رییسی به عنوان رییس دولت سیزدهم در این مورد دغدغه داشته است، بنابراین ضمن قدردانی از وی برای تاکید بر ضرورت محرومیت‌زدایی و تامین منافع مردم باید به این نکته هم اشاره شود که تنها با گفتاردرمانی نباید به این موضوع پرداخت، بلکه باید به صورت عملیاتی به این حوزه ورود پیدا کرد، ضمن اینکه اگر دولت لایحه جامع ساماندهی استخدام کارکنان دولت را ارائه داد، نشان می‌دهد در این حوزه دغدغه دارد در غیر این صورت مشخص می‌شود که دولت تنها با گفتاردرمانی می‌خواهد کشور را اداره کند.

کد خبر: ۱۲۸٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha