۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
۳۰ درصد محصولات کشاورزی مازندران به ضایعات تبدیل می‌شود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

۳۰ درصد محصولات کشاورزی مازندران به ضایعات تبدیل می‌شود

ساری- زراعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه ۳۰ درصد از محصولات کشاورزی به ضایعات تبدیل می‌شود، خواهان تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی و سرمایه گذاری در این حوزه شد.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۳۰ درصد از محصولات کشاورزی تبدیل به ضایعات می شود، برنامه ریزی و سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی را امری الزامی و مهم بیان کرد.

وی با اشاره به حضور و سرمایه گذاری شستا در استان گفت: این مسئله سبب می شود که در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت با توسعه سرمایه گذاری مواجه شویم.

وی میزان تولید محصولات کشاورزی در استان را بیش از ۷.۵ میلیون تن ذکر کرد و سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی برای جلوگیری از ضایعات و هدررفت محصولات را ضروری برشمرد.

زارعی همچنین نظارت بر بازار و اصناف را مسئله مهم ذکر کرد و گفت: اصناف باید از ظرفیت بازرسان بسیجی برای رصد و نظارت بر بازار استفاده کرد و در حال حاضر ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در حوزه بازار مشغول فعالیت و کار هستند.

این نماینده مجلس همچنین مشکلات سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی و بخش کشاورزی را از جمله دغدغه ها برشمرد و گفت: بانک کشاورزی باید برای پرداخت سرمایه در گردش و تسهیلات مناسب برای افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی حمایت های لازم را به عمل آورد.

کد خبر: ۱۲۸٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha