۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
صادرکنندگان محصولات کشاورزی، گواهی سلامت دریافت کنند
دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرد

صادرکنندگان محصولات کشاورزی، گواهی سلامت دریافت کنند

با توجه به تغییر استانداردهای وارداتی برخی محصولات کشاورزی در کشورهای مختلف، لازم است برای صادرات این محصولات گواهی سلامت از سازمان غذا و دارو دریافت شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، مدتی است که برگشت محصولات کشاورزی صادراتی ایران از کشورهای مختلف نگرانی‌هایی را به همراه داشته است. برای جلوگیری از تکرار این مسئله وزارت جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی تاکید کرده که برای صادرات، گواهی سلامت از سازمان غذا و دارو دریافت کنند.

با وجود اینکه در این مدت بالا بودن سطح سموم به جا مانده در این محصولات و استفاده از کودها و سمومی که در دنیا منسوخ شده‌اند از جمله دلایلی بودند که درباره چرایی برگشت خوردن این محصولات مطرح شد، مسئولان کشور علت اصلی وقوع این ماجرا را رعایت نشدن استانداردها و قوانین کشورهای هدف عنوان کردند.

در این راستا آگاهی از قوانین تجاری کشورهایی که قصد صادارت به آنجا را داریم به عنوان یک راهکار جدی مطرح است.

با توجه به شرایط موجود مسعود بصیری، سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی به تازگی در نامه‌ای به انجمن‌های تولیدکننده، صادرکننده و شوراهای ملی صنایع غذایی اعلام کرد به دلیل اینکه برخی از کشورها تغییراتی در استانداردهای وارداتی محصولات کشاورزی خود اعمال کرده‌اند، این فعالان نسبت به دریافت گواهی سلامت از سازمان غذا و دارو اقدام کنند.

کد خبر: ۱۲۸٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha