۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
۱۴۵ هزار مترمربع فرش دستباف در خراسان جنوبی تولید شد|گره در کار صادرات فرش
رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی:

۱۴۵ هزار مترمربع فرش دستباف در خراسان جنوبی تولید شد|گره در کار صادرات فرش

بیرجند-رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی گفت: ۱۴۵ هزار مترمربع فرش دستباف به ارزش  بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در ۹ ماهه سال جاری توسط هنرمندان قالیباف خراسان‌جنوبی بافته شده است.

محمد حسن کامیابی مسک در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: ۱۴۵ هزار مترمربع فرش دستباف به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در ۹ ماهه سال جاری توسط هنرمندان قالیباف خراسان‌جنوبی بافته شده است.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی با اشاره اینکه قیمت فرش دستباف حدود دو برابر افزایش یافته است، اظهارکرد: ۲۰۰ میلیارد تومان که مطرح شد ارزش فرش‌های دستباف تولید شده و نه میزان درآمد زایی قالیبافان خراسان‌جنوبی است چون ممکن است برخی از فرش‌ها هنوز به فروش نرفته باشد.

کامیابی مسک با اشاره به اینکه در زمینه صادرات فرش دستباف در طی دو- سه سال اخیر بدترین وضعیت را در ۵۰ سال گذشته شاهد بوده‌ایم، بیان‌کرد: میزان صادرات فرش دستباف کشور در سال ۹۸ حدود۷۰ میلیون دلار و در سال ۹۹ نیز ۵۰ میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال نیز در همان حدود ۵۰ میلیون دلار صادرات فرش دستباف داشته باشیم، ادامه‌داد: البته در صورتی که گره‌گشایی در وضعیت صادرات حاصل شود شاید شرایط دیگری رقم بخورد.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در خراسان جنوبی ۵۰ هزار بافنده داریم که در همه شهرها و روستاهای خراسان جنوبی پراکنده هستند و از این جهت نمی‌توان گفت که در خراسان‌جنوبی کدام شهر بیشترین هنرمند قالیباف را دارد.

کامیابی مسک یادآور شد: آموزش قالیبافی بیشتر به صورت استاد- شاگردی است و نمی توان انتظار داشت که فرد با انتخاب رشته مرتبط حتی در دانشگاه این هنر زیبا و اصل را فرا گیرد چرا که ما به کسی قالیباف می گوییم که بتواند در روز حدأقل چند هزار گره بزندو

وی در زمین بازار فروش فرش دستباف در داخل گفت: در حال حاضر که امکان صادرات چندانی فراهم نیست میزان تولید نیز در اندازه و متناسب با شرایط داخل است و با توجه به این موضوع مشکلی از نظر فروش وجود ندارد.

کد خبر: ۱۲۸٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha