۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
 فعالان اقتصادی از تأثیر منفی اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مبادی خروجی گمرک می‌گویند
گزارش بازار از منطقه آزاد ارس؛

فعالان اقتصادی از تأثیر منفی اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مبادی خروجی گمرک می‌گویند

جلفا- فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس از تأثیر منفی اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مبادی خروجی گمرک می‌گویند و این اقدام را مانعی بر سر راه فعالیت خود عنوان می‌کنند.

بازار؛ گروه استان‌ها: سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی منطقه آزاد ارس در اعتراض به مشمولیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اقدام به تجمع در ورودی فازهای صنعتی این منطقه کردند.

آنها اعلام می‌کنند علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص اجرای دقیق قانون مناطق آزاد و حذف اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق، متأسفانه مجدداً در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نیز مناطق آزاد و ویژه کشور مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شدند.

با اجرای این قانون، میزان مالیات بر ارزش افزوده برای شرکت‌های تولیدی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بسیار بیشتر از شرکت‌های مستقر در سرزمین اصلی خواهد بود و شرکت‌های مستقر در این مناطق می‌بایست در سه مرحله‌ی خرید مواد اولیه، خروج محصول از درب خروج گمرک ایران و سپس در بازه‌های سه ماهه در دارایی مستقر در مناطق مالیات پرداخت کنند.

گفتنی است بر اساس ماده ۱۳ کتاب قوانین و مقررات مناطق آزاد کشور، اشخاص حقیقی و حقوقی که در مناطق به انواع فعالیت‌های اقتصادی اشتغال دارند، نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد ازتاریخ بهره‌برداری مندرج در مجوز به مدت بیست سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم معاف خواهند بود.

کد خبر: ۱۲۸٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha