۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
جزییات مصرف انرژی ۴۵۱ شرکت تولیدی بر سامانه کدال

جزییات مصرف انرژی ۴۵۱ شرکت تولیدی بر سامانه کدال

جزییات مصرف انرژی ۴۵۱ شرکت تولیدی، در راستای افزایش شفافیت در بازار سرمایه در سامانه کدال منتشر شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، ۴۵۱ ناشر تولیدی در راستای ابلاغیه مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰، با موضوع انتشار «افشای جزئیات هزینه های انرژی»، هزینه‌های انرژی سال مالی ۱۴۰۰ و پیش‌بینی مقادیر مصرف انرژی سال مالی ۱۴۰۱ خود را در سامانه کدال منتشر کردند.

براساس این ابلاغیه، تمامی شرکت‌های تولیدی ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار موظف به انتشار جزئیات هزینه‌های انرژی تا تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۰ در سامانه کدال شدند. با توجه به تعداد ناشران تولیدی ثبت شده نزد سازمان، این ابلاغیه با استقبال بسیار خوبی از سوی ناشران تولیدی مواجه شده است.

همچنین در صورتی که مصرف پیش بینی شده برای سال مالی ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ درصد نسبت به میزان مصرف انرژی در سال مالی ۱۴۰۰ ساعت تغییر داشته باشد، ضروری بود علت تغییر در مصرف انرژی در ستون توضیحات درج شود.

نگاهی بر جزئیات هزینه‌‍‌های انرژی چند ناشر تولیدی
شرکت صنایع چوب خزر کاسپین، نخستین شرکتی بود که در تاریخ ۲۷ آذر ماه اقدام به انتشار جزییات هزینه‌های انرژی کرد. این شرکت میزان مصرف گازوییل، گاز سوخت، برق و آب در سال مالی ۱۴۰۱ را به ترتیب ۱۴۵ هزار و ۵۰۰ لیتر، ۶ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۲۶۳ متر مکعب، ۱۶ هزار و ۸۳۸ مگاوات ساعت و ۳ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۴۰۰ متر مکعب پیش‌بینی کرده است.

جزییات هزینه‌‍‌های انرژی «شتران»
بر اساس جزییات هزینه‌های انرژی شرکت پالایش نفت تهران، میزان مصرف گاز سوخت این شرکت تا پایان سال جاری ۹۶۹ میلیون و ۸۳۶ هزار تن، میزان مصرف برق در دوره یک ساله منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، صفر مگاوات ساعت و میزان مصرف آب در این دوره، ۱۰ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۳۷ متر مکعب اعلام شده است.

«شتران»، میزان مصرف گاز سوخت، برق و آب در سال مالی ۱۴۰۱، به ترتیب یک میلیارد و ۶۶ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۶۰۰ لیتر، صفر مگاوات ساعت و ۱۰ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۱۸۴ متر مکعب پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی مصرف انرژی «قهکمت» تغییری نداشت
شرکت قند هکمتان میزان مصرف گازوییل ۶ ماهه دوم پایان سال جاری را ۴۱ هزار تن، میزان مصرف گاز سوخت در دوره مالی یاد شده، ۲۵ میلیون و ۲۳۷ هزار متر مکعب، میزان مصرف برق در دوره ۶ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، میزان ۷ هزار و ۳۳۵ مگاوات ساعت و میزان مصرف آب در این دوره، ۵۲۲ هزار و ۱۵۰ متر مکعب اعلام کرده است.

«قهکمت» میزان مصرف گازوییل، گاز سوخت، برق و آب در سال مالی ۱۴۰۱ را به ترتیب ۵۶ هزار لیتر، ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب، ۱۰ هزار و ۶۴۰ مگاوات ساعت و ۲۵۴ هزار و ۷۶۶ متر مکعب پیش‌بینی کرده است؛ که نسبت به ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰، تغییری پیش‌بینی نشده است.

میزان مصرف آب و بنزین «فملی» تغییر نمی‌کند
شرکت ملی صنایع مس ایران میزان مصرف گازوییل دوره یک ساله تا پایان سال جاری را ۲۸ میلیون تن، میزان مصرف گاز طبیعی در دوره مالی یاد شده، ۳۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب، میزان مصرف برق در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، میزان یک میلیون و ۶۰۸ هزار مگاوات ساعت، میزان مصرف آب در این دوره، ۳۵ میلیون متر مکعب و میزان مصرف بنزین، ۷۷ هزار لیتر اعلام کرده است.

«فملی» میزان مصرف گازوییل، گاز طبیعی، برق، آب و بنزین در سال مالی ۱۴۰۱ را به ترتیب ۵۰ میلیون لیتر، ۳۹۶ میلیون متر مکعب، یک میلیون و ۹۵۳ هزار و ۱۶۰ مگاوات ساعت، ۳۵ میلیون متر مکعب و ۷۷ هزار لیتر پیش‌بینی کرده است.

میزان مصرف حامل‌های انرژی «خودرو» در سال ۱۴۰۰
شرکت ایران خودرو میزان مصرف گازوییل دوره یک ساله تا پایان سال جاری را ۱۲ میلیون و ۶۰۰ لیتر، میزان مصرف گاز طبیعی در دوره مالی یاد شده، ۱۷۶ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب، میزان مصرف برق در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، میزان ۱۰۷ میلیون و ۳۶۰ هزار مگاوات ساعت و میزان مصرف گاز مایع، ۵ میلیون و ۹۹۴ هزار لیتر اعلام کرده است.

جزییات هزینه‌‍‌های انرژی «دلقما»
شرکت دارویی و بهداشتی لقمان میزان مصرف گازوییل دوره ۱۲ ماهه تا پایان سال جاری را ۱۱۷ هزار و ۳۰۰ لیتر، میزان مصرف گاز سوخت در دوره مالی یاد شده، یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۲۶۲ متر مکعب، میزان مصرف برق در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، میزان ۴ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۴۸۸ مگاوات ساعت و میزان مصرف آب در این دوره، ۶۴ هزار و ۸۰۰ متر مکعب اعلام کرده است.

«دلقما» میزان مصرف گازوییل، گاز سوخت، برق و آب در سال مالی ۱۴۰۱ را به ترتیب ۱۳۰ هزار و ۲۰۳ لیتر، یک میلیون و ۲۷۱ هزار و ۸۸۸ متر مکعب، ۵ میلیون و ۲۰ هزار و ۲۰۷ مگاوات ساعت و ۶۴ هزار و ۸۰۰ متر مکعب پیش‌بینی کرده است.

کد خبر: ۱۲۸٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha