۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
اجرایی شدن مفاد ماده یک بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰
معاون سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد

اجرایی شدن مفاد ماده یک بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران از اجرایی شدن مفاد ماده یک حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰مبنی بر پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی به صادرکنندگان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری با اعلام این خبر افزود: با توجه به سپرده‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی در ۱۳بانک عامل با هماهنگی سازمان توسعه تجارت ایران، فرایند احراز اهلیت صادراتی ۱۲۰صادرکننده انجام و فهرست این گروه از صادرکنندگان جهت احراز اهلیت اعتباری و در نهایت پرداخت تسهیلات به بانکهای عامل ارسال شد.

دبیر کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت در ادامه گفت: مجموع تسهیلات پرداختی از این محل از منابع سالجاری ۴ هزار میلیارد تومان بوده که از این مقدار ۲ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی و مابقی از منابع صندوق توسعه ملی بوده که در بانکهای عامل سپرده‌گذاری دو ساله آنها انجام شده است.
لذا پرداخت این تسهیلات، مستمر بوده و با توجه به گردش مجدد سپرده‌ها، بانکهای عامل می‌توانند مستمرا این تسهیلات را پرداخت کنند.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: مشخصات صادرکنندگانی که از طریق سامانه بهین‌یاب، درخواست تسهیلات خود از محل منابع صندوق توسعه ملی را ثبت کرده و اهلیت آنها احراز شده است به بانکهای عامل ارسال و بانکهای عامل موظفند در اسرع وقت، نسبت به احراز اهلیت اعتباری و پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

قمری ادامه داد: تا کنون مبلغ ۱۹۰۰میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع مشترک صندوق توسعه ملی و بانکهای عامل جهت پرداخت به ۱۲۰صادرکننده اختصاص یافته و سایر صادرکنندگان نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه بهین‌یاب و ثبت درخواست خود، فرایند دریافت تسهیلات را آغاز کنند.

وی در پایان تاکید کرد: با سامانه‌ای شدن فرایند پرداخت اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملی ضمن تسریع در پرداخت تسهیلات امکان نظارت بر عملکرد صادرکنندگان و بانکهای عامل نیز فراهم شده است.

کد خبر: ۱۲۸٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha