۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
معرفی صرافی بایننس و ارز دیجیتال BNB

معرفی صرافی بایننس و ارز دیجیتال BNB

بایننس (Binance) یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر است که خدمات خرید و فروش و معامله در بازار کریپتوکارنسی را با هزینه بسیاری کمی به کاربران خود ارائه می‌دهد.

به گزارش بازار، بایننس (Binance) یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر است که خدمات خرید و فروش و معامله در بازار کریپتوکارنسی را با هزینه بسیاری کمی به کاربران خود ارائه می‌دهد. در واقع کارمزد پایین استفاده از خدمات بایننس در مقایسه با سایر پلتفرم‌های معاملاتی باعث شده است که بایننس تبدیل به یکی از بهترین و محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا شود. این صرافی امکانات ویژه‌ دیگری را هم مثل پشتیبانی از تعداد بالای رمز ارز ارائه می‌دهد. در نظر داشته باشید که صرافی Binance کوین اختصاصی خود را با نام بایننس کوین (BNB) در زنجیره هوشمند بایننس و بلاک چین اختصاصی راه اندازی کرده است. در ادامه این گزارش قصد داریم اطلاعاتی را در رابطه با امکانات صرافی بایننس و رمز ارز BNB ارائه دهیم.

بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین ارز دیجیتال صرافی Binance که با علامت اختصاری BNB شناخته و معامله می‌شود. جالب است بدانید از ژوئن 2021 تا کنون بایننس تبدیل به بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا شده که بیش از 1.4 میلیون تراکنش در ثانیه را پشتیبانی می‌کند. ارز BNB ابتدا بر روی بلاک چین اتریوم با استاندارد ERC 20 اجرا می‌شد اما با راه اندازی زنجیره هوشمند بایننس، این کوین در حال حاضر روی هر دو شبکه موجود می‌باشد. بی‌ان‌بی طی یک عرضه اولیه (ICO) در جولای 2017 و با حداکثر 200 میلیون توکن BNB راه اندازی شد.

معرفی صرافی بایننس و ارز دیجیتال BNB

از این تعداد حدود 10 درصد BNB به سرمایه‌گذاران برتر بایننس، 40 درصد به تیم موسس صرافی و 50 درصد هم به شرکت کنندگان مختلف این پلتفرم از طریق ICO ارائه شد. تقریباً نیمی از سرمایه جمع‌آوری‌شده در طول فرآیند ICO برای برندسازی و بازاریابی بایننس در نظر گرفته شد، در حالی که حدود یک سوم برای ساخت پلتفرم بایننس و انجام ارتقاءهای لازم در اکوسیستم مورد استفاده قرار گرفت. از آگوست سال 2021، ارز BNB به عنوان چهارمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، پس از بیت کوین، اتریوم و تتر قرار گرفته است.

فرآیند توکن سوزی BNB

همان‌طور که گفته شد حدود 100 میلیون توکن بایننس از طریق ICO ارائه شد که از تعداد کل عرضه فعلی این ارز کمتر است. بنابراین هر سه ماه، بایننس یک پنجم سود خود را برای بازخرید و نابودی دائمی یا «سوزاندن» کوین‌های BNB که در خزانه نگهداری می‌شوند، استفاده می‌کند و به این فرآیند توکن سوزی بایننس گفته شده که به طور منظم انجام می‌شود و معمولا بعد از آن قیمت BNB افزایش پیدا می‌کند. جالب است بدانید که از این راهکار سال هاست که با شکل و شمایل دیگر در بازار سنتی و همچنین شرکت های بزرگ استفاده می‌شود.

معرفی صرافی بایننس و ارز دیجیتال BNB

برای درک بیشتر، بهتر است با مثال هایی از بازار سنتی شروع کنیم. در سال ۹۷ شمسی زمانی که تورم با شیب بیشتری در حال تنزل اقتصاد ایران بود، قیمت تمام کالا، از جمله صیفی جات، در حال افزایش بود؛ اما کشاورزان سیب زمینی اعتقاد داشتند که قیمت محصول آن ها نسبت به سایر کالاهای موجود در بازار رشد عادلانه‌ای نداشته است.

اگر به خاطر داشته باشید؛ تمام کشاورزان در اقدامی هماهنگ شده، تمام سیب زمینی هایشان را در جاده و کوچه و بیابان ریختند. تقاضا سیب زمینی ثابت بود اما عرضه آن با این اقدام کشاورزها به شدت کمتر شد؛ در نهایت در مدت زمان کوتاهی شاهد افزایش قیمت شدید سیب زمینی شدیم.

مزایای استفاده از توکن اختصاصی بایننس (BNB)

بی‌ان‌بی (BNB) در سال 2017 و به منظور ایجاد روشی برای پرداخت کارمزدهای معاملاتی صرافی بایننس و ارائه تخفیفات ایجاد شد، اما کاربردهای بایننس کوین به مرور زمان افزایش یافت و در حال حاضر استفاده از آن در برنامه‌های کاربردی زیادی گسترش پیدا کرده است. لازم است بدانید که از BNB برای پرداخت هزینه تراکنش در شبکه هوشمند بایننس و Binance Chain هم استفاده می‌شود. سایر کاربردها را در ادامه برایتان لیست کرده‌ایم:

  • پرداخت کارمزد در پلتفرم‌های Monetha، HTC و Crypto.com
  • رزرو اقامتگاه های مسافرتی در وبسایت‌های TravelbyBit،Trip.io و Travala.com
  • شرکت در قرعه کشی
  • کمک به خیریه
  • ارسال کارت هدیه مجازی
  • پرداخت هزینه خدمات آنلاین مثلِ Canva، Storm و BitTorrent
  • سرمایه گذاری در ICOها برنامه لانچ پد بایننس

آشنایی زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain)

در سال‌های اخیر بایننس خدمات و امکانات خود را گسترش داده و به چیزی فراتر از یک صرافی معاملاتی تبدیل شده است، به طوریکه می‌توان آن را یک پلتفرم کامل رمز ارزی پنداشت. زنجیره هوشمند بایننس (BSC) در دواقع نسخه‌ای توسعه یافته از زنجیره معمولی بایننس و در اصل پاسخی برای دستیابی به قابلیت‌های قرارداد هوشمند بدون افزایش ازدحام در بایننس چین بوده و با ماشین مجاری اتریوم یا (EVM) سازگاری دارد. تراکنش‌های انجام شده در این شبکه تقریبا دو برابر اتریوم بوده و کارمزد استفاده از آن نیز در مقایسه با گس اتریوم بسیار ناچیز است، همین موضوع سبب محبوبیت استفاده از این زنجیره هوشمند بایننس شده است.

معرفی صرافی بایننس و ارز دیجیتال BNB

استفاده از خدمات صرافی بایننس برای ایرانیان

تا قبل از سال 2021، امکان استفاده از خدمات صرافی خارجی بایننس بدون احراز هویت برای ایرانیان امکان پذیر بود و بسیار از افراد تمام معاملات خود را با خیال راحت در بستر این پلتفرم انجام می‌دادند. اما با قانون گذاری‌های جدید و افزایش فشارهای تحریم، این صرافی احراز هویت را برای ارائه خدمات خود و برای تمام کاربران دنیا اجباری کرد و بدین شکل امکان استفاده از امکانات این صرافی برای ایرانیان به طور کل از بین رفت. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای خرید و فروش رمز ارزهای مختلف از جمله BNB از خدمات صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنید تا خطر بلوکه شدن سرمایه‌تان در صرافی‌های خارجی از بین برود و حدالمکان از نگهداری دارایی دیجیتال خود در صرافی خودداری کنید و بعد از انجام معامله رمز ارز مورد نظر خود را به کیف پول یا والت ارز دیجیتال منتقل کنید. به عنوان نکته پایانی این گزارش توجه داشته باشید که در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله قیمت BNB در حوالی 450 دلار است.

کد خبر: ۱۲۸٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha