۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
فروش بیش از ۸۶ میلیارد تومان سفته و برات در ۸ ماهه ۱۴۰۰
در شهر تهران صورت گرفت؛

فروش بیش از ۸۶ میلیارد تومان سفته و برات در ۸ ماهه ۱۴۰۰

در هشت ماه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۸۶۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۶۶.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش بازار، براساس آمار بانک مرکزی در آبان ماه ۱۴۰۰ حدود ۱۴۱ میلیارد ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۳.۶ درصد و ۱۲۵.۲ درصد افزایش یافت. در هشت ماه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۸۶۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۶۶.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

فروش بیش از ۸۶ میلیارد تومان سفته و برات در ۸ ماهه ۱۴۰۰

همچنین طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در آبان ماه ۱۴۰۰ معادل ۶۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۲۴۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷۲.۵ و ۱۳۰.۴ رسید که در مقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد ۱۷.۷ درصد افزایش و از لحاظ مبلغ ۱۰.۶ درصد کاهش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۲.۸ درصد و ۰.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در آبان ماه ۱۴۰۰ به عدد ۱۷۹.۸ رسید. عدد شاخص مذکور در آبانماه ۱۳۹۹ معادل ۱۷۵.۶ بوده است. در هشت ماه اول سال ۱۴۰۰ معادل ۴۳۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معـادل ۱۵۳۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد.

در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۶۶.۸ و ۱۰۴.۱ رسید که نسبت به دوره مشـابه سـال قبـل از لحاظ تعداد و مبلغ به ترتیب ۱۷ درصد و ۴.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در هشت ماه اول سال ۱۴۰۰ به عدد ۱۶۲.۶ رسید. عدد شاخص مذکور در دوره مشابه سال ۱۳۹۹ معادل ۱۲۹ بوده است.

کد خبر: ۱۲۸٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha