۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
پرونده سفرهای نوروزی با تردد۷میلیون دستگاه خودرو در قزوین بسته شد
رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر قزوین:

پرونده سفرهای نوروزی با تردد۷میلیون دستگاه خودرو در قزوین بسته شد

قزوین- رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان قزوین گفت: پرونده سفرهای نوروز ۹۹ با تردد هفت میلیون دستگاه خودرو در راه‌های قزوین بسته شد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی  راهداری استان قزوین، جواد حق لطفی  اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا بر خودداری مردم از سفرهای جاده‌ای، آمار سفرهای نوروزی به طور قابل توجهی کاهش یافت و آزادراه‌ها و سایر محورهای استان، نوروز خلوتی را تجربه کردند.

وی افزود: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز شانزدهم فروردین ماه امسال هفت میلیون و ۱۸۴ هزار و ۸۸۳ دستگاه خودرو در راه‌های این استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد کاهش داشته است.

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان قزوین اضافه کرد: در این مدت همچنین ناوگان جاده‌ای حمل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز ۷۳ هزار و ۸۹۵ مسافر را جابه‌جا کرد که در مقایسه با ۱۰۴ هزار و ۳۳۲ مسافر جابه‌جا شده در نوروز سال گذشته ۲۹ درصد کاهش داشت.

حق لطفی با اشاره به اجرای طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی که از هشتم فروردین ماه به منظور جلوگیری از گسترش ابتلاء به کرونا آغاز شده است گفت: در قالب این طرح که برای هر کدام از بخش‌های کشور مسؤولیتی مشخص کرده، مبادی ورودی و خروجی استان جهت جلوگیری از ورود افراد غیربومی و مسافران به داخل استان با هماهنگی پلیس راه مسدود شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: با اجرای این طرح که تا بیستم فروردین ماه ادامه دارد آمار عبور و مرور خودروها بیش از پیش کاهش پیدا کرده است.

حق لطفی افزود: البته برای قطع کامل زنجیره انتقال کرونا این کاهش تردد کافی نیست و باید سفرها و رفت و آمدهای غیرضروری به صفر برسد.

کد خبر: ۱۲٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha