۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۷
حمایت‌های قانونی مجلس از سرمایه گذاران بخش تولید و صنعت
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

حمایت‌های قانونی مجلس از سرمایه گذاران بخش تولید و صنعت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس در طرح دوفوریتی حمایت از کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی، حمایت‌های قانونی و حقوقی از سرمایه گذاران بخش تولید و صنعت انجام خواهد داد.

به گزارش بازار، روح الله عباس پور با اشاره به اینکه کلیات طرح دو فوریتی حمایت از کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی هفته جاری در صحن علنی به بررسی نمایندگان گذاشته خواهد شد گفت: هدف از این طرح این است که در هر شرایطی اگر شکایت از سرمایه گذار و واحدهای تولیدی صورت گیرد، بر اساس حکم قاضی، سرمایه گذار زندانی و تولید متوقف نشود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: براساس این طرح، ماشین آلات، ابزار، تجهیزات و مواد اولیه مرتبط با تولید، توقیف نخواهد شد.

عباس پور تصریح کرد: در این طرح به دنبال این هستیم که جلوی تعطیل شدن کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی را بگیریم.

وی افزود: این طرح در جهت رونق اشتغال و تولید و حمایت از فعالان اقتصادی در کشور است.

سخنگوی صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در این طرح پیش بینی شده است که اگر حکم قطعی در خصوص این واحدهای تولیدی صادر شود، شورای تامین به این موضوع ورود کرده و مجازاتی همچون تامین منابع مالی مورد استفاده قرار گیرد تا تعطیلی واحدهای تولیدی یا کارخانجات.

وی گفت: در این طرح شورای تامین و ستاد تسهیل اجازه دارند اگر واحدهای تولیدی از محاکم قضایی حکم قطعی می‌گیرند، به این موضوع ورود پیدا کند و مهلت بگیرند تا مشکل حل شود.

عباس پور افزود: سازمان تامین اجتماعی نیز در این طرح از اعمال توقیف در خصوص تجهیزات ماشین آلات ممنوع شده و گمرک نیز موظف شده طی ۱۵ روز مواد اولیه و ماشین آلات وارداتی را ترخیص کند.

سخنگوی صنایع و معادن مجلس همچنین گفت: در مجموع هدف ما از این طرح این است که واحدهای تولیدی و کارخانجات در هر شرایطی تولید را تعطیل نکرده و فعال باشند.

کد خبر: ۱۲۸٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha