۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
ضرورت تفکیک مس آذربایجان از مس کرمان| استیضاح وزیر صمت کلید خورد
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

ضرورت تفکیک مس آذربایجان از مس کرمان| استیضاح وزیر صمت کلید خورد

تبریز- حاتمی، نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس بر ضرورت تفکیک و استقلال مس آذربایجان از مس کرمان تاکید کرد.

حسین حاتمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه طرح استیضاح وزیر صمت کلید خورده است، گفت: بنده نیز طرح استیضاح وزیر صمت را به دلیل کوتاهی در استیفای حقوق آذربایجان‌شرقی از معادن امضا کرده‌ام.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس افزود: زمینه‌های تفکیک و استقلال مس آذربایجان را از مس کرمان در دستور کار داریم و در این خصوص هیأت‌مدیره جدید مس آذربایجان در داخل شرکت مادر صنایع مس ایران در مرحله تدارک و برنامه‌ریزی است که در صورت تحقق این چالش‌های بین استانی به نقطه قوت و تعامل شفاف می‌تواند تبدیل شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر این‌که آیا شرکت ملی صنایع مس ایران و سونگون در قبال کلیبر و خداآفرین به مسئولیت اجتماعی عمل‌کرده‌اند یا خیر، گفت: اصلاً در قبال کلیبر و خداآفرین؛ ریالی از بابت حق آلایندگی و مسئولیت اجتماعی پرداخت نکرده‌اند و بی توجهی را به جایی رسانده‌اند که در استخدام‌ها شهرهای دوردست را قید کرده و اسمی از کلیبر و خداآفرین به میان نمی‌آورند در حالی که در معدن‌کاری؛ بحث شعاع متأثر داریم و پرداخت غرامت و مسئولیت‌های اجتماعی باید به تناسب شعاع متأثر صورت گیرد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده بارها در خصوص تعلل و کم‌کاری‌های ایمیدرو تذکرهایی به وزیر صمت داده ام.

وی افزود: همچنین در بحث قیمت‌گذاری خودرو نیز با مردم صادقانه رفتار نشد، وزیر صمت می‌توانست دلایل افزایش قیمت خودرو را به صورت شفاف برای مردم توضیح دهد و مردم هم از رویکرد شفاف و صادقانه استقبال می‌کنند، ولی متأسفانه عنوان افزایش قیمت خودرو را اصلاح قیمت قلمداد کردند و این ادبیات بازی با افکار عمومی است.

کد خبر: ۱۲۸٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha