۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
تکذیب سرریز شدن میعانات گازی مخازن پارس جنوبی در عسلویه
مسئول ارشد مخازن متمرکز عسلویه مطرح کرد:

تکذیب سرریز شدن میعانات گازی مخازن پارس جنوبی در عسلویه

بوشهر- مسئول ارشد مخازن متمرکز عسلویه، سرریز شدن میعانات گازی در مخازن پارس جنوبی را تکذیب کرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، به دنبال انتشار غیر مسئولانه خبر سرریز شدن میعانات گازی از مخزن ۱۰۰۰۱A عسلویه توسط یک کانال خبری، روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس به اطلاع می‌رساند، خبر فوق کذب است.

روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس ضمن ابراز تعجب از عملکرد غیر حرفه‌ای و غیر مسئولانه این کانال که بر اساس ادعایی غیر واقعی از ضرورت تخلیه شهر عسلویه سخن می‌راند و با توجه به ابعاد امنیتی موضوع که مصداق تشویش اذهان عمومی است حق پیگیری موضوع را برای خود محفوظ می‌دارد.

مشکل موجود بروز انحراف سقف شناوری یکی از مخارن میعانات گازی متمرکز عسلویه بوده که با اقدام به‌موقع مسئولین عملیاتی مجتمع گاز پارس جنوبی کنترل و مدیریت شد.

مسعود زنگنه مسئول ارشد مخازن متمرکز عسلویه در توضیح این خبر گفت: در پی مشاهده عدم توازن در بخشی از شیب مخزن در اولین فرصت اقدام به تخلیه محتویات مخزن و انتقال محتویات آن به سایر مخازن همجوار شد.

زنگنه افزود: تخلیه به‌موقع مخزن و فرود متوازن سقف بر روی پایه‌های آن، در همان ساعات ابتدایی بروز مشکل انجام پذیرفت.

وی با بیان اینکه شرایط به‌طور کامل تحت کنترل و مدیریت نیروهای عملیاتی قرار دارد تصریح کرد: مشکل عملیاتی مذکور بدون هرگونه نشت و یا سرریز محتویات مخزن به بیرون مدیریت شده و درحال حاضر مخزن به‌طور کامل تخلیه و شرایط عادی و تحت کنترل است.

تاسیسات مخازن متمرکز عسلویه با هدف ذخیره‌سازی و انتقال میعانات گازی تولیدی پالایشگاه‌های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی احداث شده است.

کد خبر: ۱۲۸٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha