۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
افزایش ۲۸ درصدی قیمت جهانی غذا
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد

افزایش ۲۸ درصدی قیمت جهانی غذا

براساس اعلام فائو، اگر چه قیمت مواد غذایی در ماه دسامبر اندکی با کاهش همراه شد، اما نسبت به چهار ماه متوالی قبل از آن شاهد افزایش قیمت بود.

به گزارش بازار، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) از افزایش ۲۸ درصدی قیمت جهانی غذا خبر داد که این عدد بیشترین میزان افزایش از سال ۲۰۱۱ است.

براساس اعلام این سازمان، اگر چه قیمت مواد غذایی در ماه دسامبر اندکی با کاهش همراه شد، اما نسبت به چهار ماه متوالی قبل از آن شاهد افزایش قیمت بود.

علت افزایش قیمت مواد غذایی افزایش تورم در جهان در پی همه گیری کرونا است. این افزایش قیمت به ویژه به کشورهای فقیر که به واردات مواد غذایی متکی هستند فشار آورده است.

پیشتر؛ سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در گزارشی اعلام کرد، شیوع کرونا در افزایش شمار کسانی که در سال ۲۰۲۰ با قحطی دست و پنجه نرم می‌کردند، نقش داشته است و در امنیت غذایی جهانی در درازمدت اثر خواهد داشت.

این تشدید بحران قحطی در جهان (۱۸ درصد ظرف یک سال)، بیشترین میزان از دست کم ۱۵ سال گذشته است و بیش از هر زمان دیگر هدف سازمان ملل متحد را برای ریشه کن قحطی در جهان تا سال ۲۰۳۰ به مخاطره انداخته است.

فائو در این گزارش که با همکاری صندوق خواربار و کشاورزی ملل متحد (یونیسف)، برنامه جهانی غذا و سازمان جهانی بهداشت منتشر شد؛ اعلام کرد: «در سال ۲۰۲۰، بین ۷۲۰ تا ۸۱۱ میلیون نفر در جهان با قحطی مواجه بودند که تقریبا ۱۱۸ میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۱۹ است».

کد خبر: ۱۲۸٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha